Cuprins:
Totul vine după ce Primăria București a decis să elimine gratuitatea la parcare pentru șoferii cu mașini hibrid, după o perioadă de doi ani.
Primăria București spune că decizia vine ca urmare a creșterii semnificative a numărului de mașini hibrid în Capitală.
În ultimii doi ani, au fost înmatriculat 69.000 de mașini hibrid, ceea ce înseamnă de două ori mai multe decât numărul total de locuri de parcare publice disponibile.
Care este taxa pentru parcare în București, de la 1 ianuarie 2025
„Este o decizie corectă. Gândiţi-vă că numărul de locuri publice de parcare din Bucureşti este limitat, iar aceste gratuităţi pentru maşini hibride, care sunt foarte multe, încurajează parcarea mai ales în zona centrală, fără să mai rămână locuri publice şi pentru ceilalţi cetăţeni care plătesc”, a explicat Cristian Olaru, directorul companiei de parking.
Începând cu 1 ianuarie, șoferii din București care au mașini hibrid vor plăti 5 lei pe oră sau 500 de lei pe lună pentru parcarea în spațiile publice, la fel ca și cei care au autoturisme fie pe benzină, fie pe motorină.
Riveranii sunt cei care beneficiază de tarife reduse: 50 de lei pe lună sau un abonament anual de 500 de lei pentru parcare.
Gratuitatea rămâne însă pentru mașinile electrice. Cele peste 16.000 de astfel de vehicule electrice din București vor continua să beneficieze de această facilitate.
Poluează sau nu mașinile hibrid în București
Experții susțin că unele mașini hibrid poluează aproape la fel de mult în București ca cele convenționale.
„Maşinile hibrid sunt în esență masini pe combustie, principalul carburant fiind fie benzină fie motorina, sunt mai puțin poluante, dar dacă e să comparăm cu o maşina electrică, diferenţa e uriașă. Au tobă de eşapament pe care iese fum”, spune Ciprian Cerchiu, specialist în electromobilitate.
Șoferii din sectorul 4 din București plătesc de la 1 ianuarie 2025 o taxă de 540 de lei
Proprietarii de mașini din sectorul 4 din București vor plăti, de la 1 ianuarie 2025, o taxă de 540 de lei pentru fiecare autoturism pentru care nu au loc de parcare, după ce consilierii locali au aprobat, joi, propunerea primăriei.
Primăria Sectorului 4 din București susține că această taxă îi va descuraja pe români să-și cumpere noi mașini, dacă nu au loc de parcare, și, totodată, va încuraja utilizarea transportului alternativ.
„În sectorul 4 din București, s-a constatat existenţa unui număr de aproximativ 182.000 de autovehicule înmatriculate şi 67.303 locuri de parcare (dintre care circa 9.500 parcări publice). Această împrejurare relevă faptul că mai bine de 100.000 de locuitori nu deţin un loc de parcare, fiind nevoiţi să staţioneze pe trotuar, spaţii verzi sau carosabil”, a precizat Primăria Sectorului 4 București.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro