Orice mica aluzie „nepotrivita” la politica partidului primeste imediat, in replica, un comunicat pompos de la ministerul in sarcina caruia se afla domeniul respectiv sau de la partid.
Comunicatul e difuzat pe cat mai multe canale, pentru eficienta maxima. Asa se ajunge ca un subiect publicat in vreo pagina de interior a unui ziar obscur sa primeasca replici in mai multe ziare sau chiar la posturi de televiziune.
Si, asa, ceea ce ar vrea sa fie o strategie de „spalare” a imaginii PSD si a guvernului Nastase are, uneori, efecte inverse: un subiect minor, dar critic la adresa Puterii, este amplificat chiar de catre Putere.
„Strategia Dincu” imparte presa in pozitiva, neutra si adversa, la Guvern existand liste si calificative pentru fiecare ziar sau televiziune (cu + si -). In functie de canalul informational respectiv, „Strategia Dincu” se aplica in consecinta. Este celebra deja tactica de abordare a presei pe perioada verii, in care Dincu recomanda ministrilor sa ofere jurnalistilor „subiecte carlig”, pentru ca acestia sa nu fie preocupati de nerealizarile Guvernului Nastase in lipsa de evenimente, fenomen specific sezonului.