„Strategia are direcții clare dar și măsuri care au început să fie aplicate. Această strategie nu a existat în România. Este o călătorie lungă și care nu o să fie ușoară, dar care începe cu primii pași. Este foarte mult de făcut. Avem curajul și determinarea să începem și alții să continue. Datoria noastră este să începem să prezentăm și să clarificăm, dacă sunt lucruri de clarificat”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, în cadrul conferinței.

Strategia are mai multe direcții de acțiune:

– actualizarea costurilor sociale ale accidentelor rutiere, stabilirea viziunilor și a obiectivelor detaliate de siguranță rutieră, colectarea, analiza și diseminarea datelor statistice, implementarea unui sistem de monitorizare și evaluare a siguranței rutiere, îmbunătățirea cercetării, dezvoltării și transferului de cunoștințe.

– introducerea inspecțiilor tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere.

– efectuarea de cercetări pe vehicule implicate în accidente privitoare la comportamentul subansamblurilor și sistemelor în caz de accident și la modul de restabilire a parametrilor lor.

– revizuirea reglementărilor de dezvoltare urbană: autostrăzi și centuri ocolitoare, limitarea extinderii intravilanului, restricționarea construirii adiacent arterelor de tranzit și ocolitoare.

– controlul și sancționarea administratorilor/executanților pentru neasigurarea viabilității drumului în condiții de siguranță și inspecții de siguranță rutieră periodică și la accidentele grave.

– amenajări speciale destinate participanților vulnerabili la trafic: elaborarea de standarde privind pistele pentru bicicliști, introducerea de cerințe de proiectare privind separarea traficului motorizat de cel nemotorizat.

  • Cele mai importante prevederi, care privesc în mor direct șoferii, sunt acelea că permisul de conducere nu se va mai putea obţine fără absolvirea a 10 clase, vor fi mai dese controalele medicale pentru şoferii în vârstă, iar cei cu abateri repetate vor fi consiliaţi psihologic.

În 2015, în România au murit 95 de persoane în accidente rutiere la fiecare milion de locuitor, de aproape două ori mai mult decât media Uniunii Europene, de 51,5 decese, potrivit datelor Eurostat, bilanțul tragediilor de pe șosele din țara noastră arătând la fel de sumbru și pentru anul 2016.

Drumurile naţionale din România pe care au loc cele mai multe accidente rutiere sunt DN1, DN2 şi DN7, în contextul în care România este pe primul loc în Uniunea Europeană din punct de vedere al numărului de decese cauzate de accidentele rutiere, potrivit datelor transmise de către reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, în cadrul unei conferinţe în care a fost prezentată Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016 – 2020, adoptată acum aproape două luni de către Guvern.

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News