Cuprins:
Stimularea achiziționării de mașini electrice
Planul de acțiune include propuneri pentru cele 27 de state membre ale UE privind accelerarea adoptării vehiculelor electrice în flotele corporative, care reprezintă aproximativ 60% din piața auto nouă a UE. Comisia va colabora cu țările membre pentru a identifica cele mai eficiente modalități de stimulare a achiziționării de mașini electrice și opțiuni de finanțare.
Măsuri pentru stimularea cererii
Între măsurile propuse se numără scutirea de taxe rutiere pentru vehiculele grele cu emisii zero. Aceste inițiative vin în contextul în care vânzările de vehicule electrice noi au scăzut cu 5,9% în 2024, conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Asociația atribuie această tendință infrastructurii limitate de încărcare, eliminării subvențiilor în Germania și lipsei de modele electrice accesibile.
Sprijin pentru producția locală de baterii
Comisia Europeană recunoaște că industria auto europeană riscă să piardă cotă de piață în tehnologia vehiculelor electrice și se confruntă cu costuri mai ridicate decât concurenții, în special pentru componentele EV.
Planul prevede impunerea unor cerințe mai stricte privind conținutul european în celulele și componentele bateriilor vândute în UE. De asemenea, Comisia analizează posibilitatea de a sprijini companiile care produc baterii în Europa, inclusiv firme străine, cu condiția colaborării cu parteneri europeni pentru transfer de expertiză și tehnologie.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc2468b97adc768129c37193b21d8193.jpg)
Măsuri de protecție și sprijin pentru industria auto
Planul include stabilirea de condiții pentru investițiile străine în sectorul auto și analizarea sprijinului financiar pentru facilitățile de reciclare a bateriilor. Producătorii auto europeni, afectați de închideri de fabrici și îngrijorați de potențiale tarife impuse de SUA, au solicitat Comisiei Europene scutiri de la amenzile legate de limitele de emisii CO₂ pentru 2025.
Potrivit Reuters, aceștia susțin că amenzile ar putea ajunge la 15 miliarde de euro dacă flotele lor nu respectă limitele impuse. Proiectul consultat nu specifică însă ce măsuri financiare ar putea oferi Comisia în acest sens.
Sursa citată menționează că planul Comisiei Europene reprezintă o inițiativă complexă pentru a revitaliza industria auto europeană și a accelera tranziția către mobilitatea electrică.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_4a22b82a731ebb3e8dca79dd36379f3b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bf41938cb40c3627a907bf4b76f1eff9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_22f86e1628e1a4d395afee7af9020568.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_8850f222472416c9633f2423edb0220f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b7c23fecdcefe56e0885565fe909e326.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_153a2471fe508566f1a11db79855a5e1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_edf78021cd4806f746526d2fd519e84a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2cc2f07ba0a9e3ebb0bb94d18642fdcc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_90a5836c3def388e589f1ecd977038a5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_33cae733c1084d454c982b7876e46045.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8d5c7a8e444aa457fd174719e8afdcfe.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_34c917340766fcb215347afadd7258b1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_df7e8f4c0d1502fc5f0f9b16fb813e7b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_4d26aaa997f9809b761823ffe308610c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_45dbefa9847b653c38fe7dc1796de5bd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_cf46df0d603f91da33362c2409180012.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_9e767df6dc18cb5704a0abe9b642a22a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_0f6201194691fe333e31f7d46e398205.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_f908da1961b1ee907a41ccd29ae80a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_78db589cbe0c4b14a997ddbbd04367c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_02af433974e4a52ace6dd4eb3564d8aa.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.