Topul realizat de politistii bucuresteni cuprinde „Cel mai accidentat sector” – 1, „Cel mai linistit sector” – 6 si „Groapa Fruntasa”. „Oscarul” ar trebui inmanat soferilor vitezomani care circula haotic pe soseaua Colentina, deoarece au reusit sa-i aduca strazii renumele de cea mai „accidentata” strada.
Anul acesta, Biroul de Accidente Usoare din cadrul Brigazii de Politie Rutiera a Capitalei a inregistrat la mai multe capitole o crestere usoara a statisticilor. O analiza atenta releva ca de vina pentru tamponari si miile de autorizatii de reparatii cerute de cetateni sunt gropile din sosele. „Raportandu-ne la trimestul II 2002, anul acesta avem o crestere de 16 procese verbale intocmite contravenientilor si, alarmant, un plus de 3.000 de autorizatii de reparatii. Acest plus se datoreaza in exclusivitate starii precare a drumurilor” – ne-a declarat Carol Goghie, seful „Accidentelor Usoare”. Pentru ca si un accident in plus ar fi impus o analiza care sa propuna solutii, agentii de circulatie au trecut prompt la treaba, montand radare si indicatoare de limitare de viteza in zonele criminogene. Astfel, soferii care ob- serva o zona cu limitare de viteza trebuie sa caste ochii, deoarece se afla pe o sosea care ocupa un loc de frunte in topul strazilor cu foarte multe accidente. Cea care detine titlul absolut la acest capitol e soseaua Colentina, pe care, pentru mai multa siguranta, au fost scosi in strada si agenti de circulatie care sa supravegheze traficul. Bineinteles ca pentru „suprematie” lupta si soferii care circula pe sos. Oltenitei, bd. Barbu Vacarescu, bd. Mihai Bravu, sos. Pantelimon, Drumul Taberei, Giurgiului si Alexandriei.
La categoria grea a topului urmeaza „Groapa Fruntasa”, care nu numai ca este reclamata in fel si chip la „Accidente”, dar a facut victime si in randul masinilor de politie. „Este o groapa pe Trafic Greu, in dreptul intrarii intreprinderii Vulcan, unde e si o trecere de cale ferata. Acolo chiar si o masina a politiei si-a taiat doua cauciucuri, nu mai vorbim de sutele de planetare distruse. Acea groapa a facut si victime, producand un accident cu ranire” – ne-a spus comisarul Carol Goghie.
Comparand cu anul trecut, statistica Biroului de Accidente Usoare arata ca 2003 a adus un plus si la infractiunile savarsite de conducatorii auto. Cea mai de seama si care a inceput sa fie aproape o moda este falsul in declaratii. Numai ca, aviz amatorilor, aceasta infractiune este aspru sanctionata, iar politistii au facut o pasiune in a descoperii „minciunile”.