În urma demersurilor întreprinse de STS pe lângă operatorii de telefonie mobilă, în mesajul privind serviciul de roaming pe care cetățenii îl primesc odată cu intrarea pe teritoriul României, a fost introdusă și informația referitoare la posibilitatea folosirii, în caz de urgență, a aplicației mobile Apel 112 în cele 6 limbi.

„Actualizările vin în sprijinul persoanelor care nu sunt vorbitoare de limba română și se află într-o situație de urgență, oferindu-le, astfel, un meniu intuitiv, ușor de folosit într-o limbă pe care o cunosc. Odată cu setarea altei limbi decât cea predefinită la instalare, respectiv limba în care este setat telefonul, meniul și informațiile de localizare sunt afișate conform opțiunii alese”, transmite STS.

STS arată că pentru a beneficia de noile funcţionalităţi este necesară actualizarea aplicaţiei la ultima versiune, din Google Play sau App Store.

Pentru selectarea uneia din cele 6 limbi, sunt necesari următorii pași:

1. Accesarea meniului „Setări” și selectarea funcției „Limbă”;

2. Alegerea limbii dorite pentru afișarea informațiilor de navigare. Ulterior, meniul se va configura automat.

Până în prezent, aplicația Apel 112 care poate salva viața într-o situație critică a fost descărcată de peste 600.000 de ori. Aceasta poate fi descărcată gratuit pe orice telefon inteligent, din magazinele de aplicații: Google Play şi App Store.

Aplicația Apel 112 permite transmiterea către sistemul informatic al Serviciului de urgență 112 a informațiilor de localizare în format AML (Advanced Mobile Location) ale dispozitivului de pe care este inițiat apelul de urgență. Aplicația folosește conexiunea de date (internet) și serviciul de localizare ale telefonului mobil (GPS), doar pe timpul apelului de urgență.

 
 

Urmărește-ne pe Google News