Directorul General CFR Călători, Iosif Szentes, a declarat, după o întâlnire cu reprezentanții studenților, că în cele trei luni de la intrarea în vigoare a acestei facilități, peste 250.000 de studenți au efectuat aproximativ 400.000 de călătorii cu trenul, lunar, pe calea ferată.
”Este necesara responsabilizarea celor care aleg să beneficieze de acest drept. Ar fi în beneficiul tuturor pasagerilor, inclusiv al celor care plătesc biletul, să evităm rezervările multiple de locuri. Aceste situații pot conduce la neajunsuri în vânzarea de bilete și la dimensionarea necorespunzătoare a garniturilor”, a spus oficialul CFR Călători.
În cadrul întâlnirii s-a ridicat problema aglomerației și necesitatea suplimentării trenurilor în zilele în care studenții călătoresc cel mai des.
Primii pași au fost făcuți de CFR Călători prin creșterea la capacitate maximă a numărului caselor de bilete deschise în gările marilor orașe în perioadele de vârf și introducerea de vagoane suplimentare pe cele mai solicitate rute. De asemenea, pentru ca toți pasagerii să poată beneficia de o călătorie civilizată, conducerea CFR Călători a lansat asociațiilor studențești invitația de implicare activă în campaniile de responsabilizare civica: Trenul meu, al tău, al nostru!? și Trenuri curate — călătorii minunate, campanii deja aflate în desfășurare.
Toți participanții la întâlnire au fost de acord asupra necesității continuării, cu prioritate, a demersurilor pentru intrarea în posesie a datelor necesare din Registrul Matricol Unic. Acest lucru ar conduce la posibilitatea procurării online sau de la automatele de bilete și ar reduce aglomerația de la case.
CFR Călători vrea să achiziționeze vagoane noi: Parcul activ este limitat și nu poate face față traficului crescut
De asemenea, în cadrul întâlnirii s-a discutat despre continuarea demersurilor de achiziționare vagoane noi, parcul activ al CFR Călători fiind unul limitat care nu poate face față, în condiții decente, traficului crescut care se înregistrează în ultima perioada.
CFR Călători se confruntă cum mai multe probleme legate de necesitatea investițiilor, a accesării de fonduri europene, dar și întârzierea plății subvenției statului către companie. Această subvenție este mai mult decât necesară, pentru că este folosită pentru desfășurarea activității companiei.
”CFR Călători este declarată de statul român companile neeligibilă, aflându-se pe o piață concurențială. Consiliul Concurenței spune că statul român trebuie să aibă o atitudine echitabilă față de toți operatorii feroviari de pasageri, orecum Regiotrans, TransFeroviar și celelalte companii. CFR Călători nu poate face investiții, pentru că nu are un buget de investiții, ci doar bani din subvenția de la stat, care nu a mai fost primită de cinci luni și din banii primiți pentru călătoriile gratuite ale studenilor”, au precizat pentru Libertatea surse din companie.
Compania a transmis Guvernului mai multe solicitări pentru rezolvarea acestor aspecte. Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul național feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată.