„În Bucureşti, capitală europeană şi centru universitar unde studiază peste 135.000 de studenţi şi locuiesc peste 570.600 tineri, plaja de activităţi socio-culturale este foarte ofertantă pentru tineri şi viaţa socială a acestora este activă şi vibrantă, însă, de multe ori, participarea lor la astfel de activităţi este restrânsă din cauza faptului că posibilităţile de transport după ora 23:00 sunt limitate, puţini studenţi şi tineri având disponibilitatea financiară de a circula cu o firmă de taximetrie. Prin urmare, dacă reţeaua de metrou ar funcţiona non-stop, tinerii vor putea beneficia de mai multe dintre opţiunile socio-culturale existente în oraş, deoarece nu vor mai fi limitaţi de posibilităţile de transport”, a se precizează în comunicatul ANOSR.
Studenșii spun că reţeaua de metrou este cea mai sigură şi rapidă modalitate de transport în comun din Bucureşti, iar un program de funcţionare permanent al acesteia ar fi benefic pentru întreaga comunitate. „O astfel de măsură ar dovedi o responsabilitate socială pe care sperăm că Ministerul Transporturilor şi Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex” S. A. şi-o vor asuma, în semn de respect şi pentru a asigura bunăstarea utilizatorilor reţelei de metrou”, arată ANOSR.
Sunt invocate şi aspectele economice, în condiţiile în care va creşte numărul de utilizatori ai reţelei de metrou, în detrimentul taxiurilor. Studenții precizează că un program prelungit al metroului, inclusiv pe timpul nopţii, ar face din Bucureşti un oraş mai atractiv pentru turişti, pentru că ar garanta o mobilitate facilă şi sigură a acestora, încurajând astfel dezvoltarea acestui sector, ceea ce ar aduce, implicit, şi alte beneficii economice României.
Asociațiile dau ca exemplu programul de funcţionare a 65 de reţele de metrou din alte state. ”În comparaţie cu România, 58,46% dintre reţelele de metrou analizate au un program semnificativ mai lung seara decât cel al metroului bucureştean (38 de metropole), restul având un program comparabil. De asemenea, 83,07% dintre reţelele de metrou analizate au un program care depăşeşte ora 23.00 cel puţin într-o zi a săptămânii (54 de metropole). În multe state, programul reţelelor de metrou este mai lung în zilele de weekend, când activitatea socială a cetăţenilor pe parcursul nopţii este, evident, mai intensă, şi nevoia acestora de mobilitate creşte”, se mai arată în comunicat.