Acesta avertizează, însă, că România trebuie să investească în realizarea de stații de încărcare, infrastructura putând fi o o frână.
”Viitorul este al automobilelor electrice. Dintr-un calcul complex pe care l-am făcut cu colegii de la Deloitte, până în 2030 vom avea cel puţin 500.000 de autovehicule electrice, în România.
Este nevoie să pregătim infrastructura pentru acest moment, mai ales reţele de distribuţie de energie electrică. Suntem la începutul unei tranziţii care se derulează rapid către un sector energetic şi de transporturi cu emisii reduse de CO2. Am încredere că România va avea capacitatea să facă o tranziţie inteligentă din care să câştigăm”, a spus Nicolescu, în cadrul unui interviu acordat ziarului Bursa.
Totuși, numărul este mic având în vedere că parcul auto național numără în acest an puțin peste 7 milioane de autovehicule, dintre care 5,47 milioane sunt autoturisme, conform Auto-Bild.ro.
Revoluția Tesla și planurile lui Elon Musk
Mașinile electrice au devenit din ce în ce mai populare odată cu producătorul american Tesla, care este condus de către antreprenorul Elon Musk. Tesla a lansat până acum SUV-ul electric Model X și limuzina Model S, iar în acest an a demarat și producția pentru berlina Model 3.
De asemenea, Tesla a prezentat și un camion electric, numit Tesla Semi, dar și o nouă versiune a modelului sport Roadster.
Tesla deține și cea mai mare rețea de stații de încărcare electrice, dar și producătorul de panouri fotovoltaice Solar City, cel mai mare din SUA.
Concomitent, Tesla operează împreună cu Panasonic Gigafabrica din statul american Nevada, unde produce baterii.
Vin chinezii
Alături de Tesla, tot mai mulți producători chinezi au lansat modele electrice sau hibride, beneficiind de subvenții de la stat. În fine, producătorii clasici au anunțat mari planuri de realizare a unor automobile eco, după ce au fost surprinși pe picior greșit de către scandalul emisiilor din anul 2015.
În Europa, grupul coreean LG a anunțat construirea unei fabrici de baterii în Polonia pentru a putea furniza către producătorii din Vestul Europei.
O altă companie care vrea să lanseze o mașină electrică este producătorul de aspiratoare Dyson.