Media globală a angajaților care se simt subapreciaţi la locul de muncă actual este de 54%. Prin comparație, procentul minim este înregistrat în Luxemburg (34%), iar cel maxim în India (76%), în timp ce, la nivelul Europei de Est, în Turcia acesta este de 67%, iar în Republica Cehă de 47%.

„Pentru angajatori, este momentul să reevalueze ce au de făcut pentru a veni în întâmpinarea noilor perspective și așteptări pe care le-a dobândit forța de muncă, în urma pandemiei. Un salariu competitiv este o condiție necesară, dar nu suficientă. Este util de revizuit pachetul de beneficii, astfel încât acesta să îi susțină pe angajați să integreze cât mai ușor responsabilitățile legate de viață personală și de familie cu acelea de la birou”, spune Mihaela Maranca, directorul general al Randstad România, care precizează că studiul a identificat o nevoie a angajaților până în acest an mai puțin vizibilă: aceea ca activitatea lor să răspundă unui scop important pentru ei.

Când iau în considerare o mutare în carieră, angajații se uită la criterii rezultate din întrebările existențiale pe care și le-au adresat în ultimii aproape doi ani, precum o activitate cu sens, program flexibil, lucrul la distanță, stresul minim la locul de muncă și un mediu de lucru sigur.

Potrivit studiului, pachetul de compensații ramâne cel mai important criteriu pentru salariații români, dar elementele non-financiare vor fi cele care îi vor diferenția pe angajatori în strategia lor de atragere a forței de muncă.

Astfel, 48% dintre cei chestionaţi declară că sunt mulţumiţi de situaţia lor actuală, dar rămân deschişi la noi oportunităţi. Alţi 15,7% caută activ un alt loc de muncă, plănuiesc să se pensioneze în curând şi-au schimbat recent locul de muncă, s-au mutat într-o altă industrie ori şi-au luat o pauză. Doar o treime (33%) dintre ei sunt mulțumiți de situația curentă și nu intenționează să își schimbe locul de muncă.

Jumătate din angajații români se simt mai stresați de când a început pandemia

Provocările impuse de COVID-19 au scos la iveală reziliența forței de muncă de pretutindeni, în ciuda greutăților și a schimbărilor prin care a trecut în această perioadă. În contextul incertitudinii fără precedent generate de pandemie, angajații par mai siguri de ceea ce își doresc în viața și cariera lor, spun realizatorii studiului. Astfel că preluarea controlului asupra destinului lor, fie la locul de muncă, fie acasă, a devenit caracteristica definitorie pentru forța de muncă post-pandemie.

Principalele concluzii ale studiului:

  • 45% din români se simt mai stresați de când a izbucnit pandemia și vor să facă o schimbare în viața lor profesională, comparativ cu media globală de 49%;
  • 49% se simt inspirați de colegi și / sau prieteni să facă o schimbare în cariera lor, față de 51%, media globală;
  • Peste 60% din angajații români își caută un alt job pentru că se consideră subapreciați la locul de muncă actual;
  • 79% știu mai bine ce vor referitor la cariera lor, ca urmare a pandemiei;
  • 61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță.

Studiul mai arată că peste 80% dintre angajaţii români îşi doresc mai multă flexibilitate la locul lor de muncă şi, în general, în cariera lor (faţă de media globală, de 76%). De asemenea, 70% simt nevoia unor teste de evaluare, din partea angajatorului sau a instituţiilor statului, pentru a înţelege mai bine asupra căror abilităţi să pună accentul, în dezvoltarea lor, în vreme ce media globală înregistrează un pondere de 66% în această direcţie, marjă în care cea mai ridicată rată se regăseşte în China (94%).

Aproape 19% dintre salariații români chestionați consideră că, în ultimul an, și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri. Peste 15% din angajați au fost promovați, în perioada pandemiei, primind, în același timp, o mărire de salariu, iar 7,2% au fost avansați fără ca acest lucru să se reflecte asupra câștigurilor.

Principalele criterii ale românilor în alegerea unei cariere:

  1. Pachetul de compensații și beneficii – 66%;
  2. Un mediu de lucru sigur – 51%;
  3. Flexibilitatea programului, pentru a avea timp pentru responsabilități extra-profesionale – 50%;
  4. Un job cu un nivel de stres acceptabil – 43%;
  5. Oportunitățile de dezvoltare a carierei – 37%;
  6. Lucrul pentru un angajator respectat, căruia îi pasă de angajați – 34%;
  7. Opțiunile de lucru la distanță – 27%;
  8. Oportunitățile de a-și dezvolta abilități pe termen lung, valoroase pentru piața muncii – 25%;
  9. O activitate cu sens – 18%;
  10. Un loc de muncă unde să se poată conecta cu alte persoane – 17%;
  11. Lucrul pentru o companie în dezvoltare și / sau inovatoare – 17 %;
  12. Un șef / superior care le reprezintă interesele – 14 %;
  13. Un loc de muncă unde angajații manifestă grijă și atenție unii față de alții – 14 %.

Despre studiul Randstad Workmonitor

Lansat în anul 2003, Randstad Workmonitor include în prezent 34 de pieţe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord şi America de Sud. Studiul este realizat online, în rândul angajaţilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Rezultatele ediţiei locale din noiembrie au la bază interviuri realizate în trimestrul al III-lea al anului 2021, pe baza unui eşantion format din 800 de angajaţi români.

Compania Randstad, specializată în domeniul serviciilor de resurse umane, este activă în 38 de piețe din întreaga lume.

 
 

Urmărește-ne pe Google News