În ceea ce priveşte procentul de reducere practicat de Black Friday, 74% dintre cumpărători s-au declarat nemulţumiţi. Mulţi dintre românii care au ales să facă cumpărături în ”Vinerea Neagră” se aşteptau însă ca reducerile aplicate să fie mai mari, de circa 40% – 50% şi nu de 10-20% cum au fost de fapt.
Din totalul celor care au făcut cumpărături cu ocazia Black Friday, 65% dintre aceştia au optat pentru cumpărături online, în timp ce 35% au cumpărat direct din magazin.
Locul întâi la vânzări l-a ocupat emag.ro, pentru care au optat 38% dintre cei care au făcut cumpărături cu ocazia Black Friday, locurile 2 și 3 fiind ocupate de Altex şi Flanco, însă la mare distanţă de primul clasat, cu 12% şi, respectiv, 11%.
Au cheltuit, în medie, 935 de lei
Suma medie cheltuită în acest an a fost de 935 lei, în creştere semnificativă comparativ cu anul 2012, când aceasta se situa la un nivel de 690 lei.
Din categoria produselor dorite însă neachiziţionate cu ocazia Black Friday, fac parte telefoanele mobile & accesoriile (39%) şi computerele – laptopuri, tablete, sisteme PC (36%). Important de semnalat este faptul că 50% dintre respondenţi au declarat că au aşteptat special perioada reducerilor pentru a face achiziţiile dorite.
Cumpărătorii de Black Friday au fost preponderent tinerii cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (28%), căsătoriţi (49%), cu educaţie medie (54%) şi un venit personal între 800 – 1.400 de RON (29%).
Repondenţii au fost persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 70 de ani, rezidente în localităţile urbane din România, utilizatoare frecvente de internet. Volumul eşantionului a fost de 724 respondenţi, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare şi Consultanţă, administrat via internet. Culegerea datelor a fost realizată în intervalul 30 noiembrie – 3 decembrie 2013.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!