”Nevoia de abilităţi digitale tot mai sofisticate creşte rapid şi schimbă cererea pe piaţa muncii. În ultimele luni, am fost toţi obligaţi să evoluăm în lumea online – unii fiind abia în faza de «alfabetizare» digitală, în timp ce alţii au adăugat noi competenţe sau le-au dezvoltat pe cele existente. Au apărut instrumente noi de comunicare, s-au sofisticat cele existente şi s-au accentuat cerinţele de securitate cibernetică. Şi lucrurile nu se opresc aici. Trebuie să ne analizăm mai cu atenţie ceea ce ştim să facem efectiv şi cum ar putea să arate în viitor profesia pentru care suntem pregătiţi în acest moment”, arată raportul.
Unde vine informatizarea
Sectorul restaurantelor, hotelurilor și cafenelelor, plus cel al transporturilor, nu avea prea mare accent pe digitalizare, dar acest lucru începe să se schimbe.
Un impact mare este în industria manufacturieră, unde roboții sunt tot mai prezenți.
Alte servicii sunt telemedicina și școala online.
Investiția e mai mult de timp și energie, dar e importantă
Potrivit PwC, investiţia este de timp şi energie, mult mai mult decât de bani, având în vedere multitudinea de instrumente accesibile online.
Întrebați de compania de consultanță, directorii societăților au indicat trei mari zone de investiții: creşterea productivităţii forţei de muncă (72%), creşterea afacerii (70%) și proiectele în vederea reducerii lacunelor şi nepotrivirilor de competenţe (67%).