Peste două treimi dintre români (69%) spun că achiziționează exclusiv obiecte utile, 11% declară că profită de campaniile de Black Friday pentru a-și face mici plăceri, iar 7% își pregătesc cadourile de Crăciun, sperând că astfel vor și economisi ceva bani.

4 din 10 se trezesc cu noaptea în cap

În timp ce un român din 10 spune că nu face deloc cumpărături de Black Friday, 4 din 10 (39%) sunt dispuși să se trezească cu noaptea în cap pentru a prinde la prima oră a zilei ofertele pe care le vânează de mai mult timp.

5% vor să revândă obiectele

Un procent de 43% își sacrifică din timpul personal și stau lipiți de calculator doar pentru ofertele care oferă reduceri importante. Un procent de 5% sunt interesați de promoții, dacă astfel pot face o afacere bună din revânzarea produselor cumpărate.

Femeile sunt mai puțin interesate de Black Friday decât bărbații (10% vs 5% care spun că nu vor cumpăra nimic), la fel și cei de peste 65 de ani (11%) și rezidenții din centrul țării (11%).

Bărbații dau cel mai mult

În privința bugetelor alocate acestui eveniment comercial, bărbații pregătesc între 1.000 și 2.500 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, femeile – între 250 și 500 de lei.

Pe segmente de vârstă, cei între 18 și 24 de ani (26%) și între 44 și 54 de ani pregătesc între 250-500 de lei, în vreme ce respondenții între 25 și 44 de ani (26%) și cei peste 55 de ani (23%) pregătesc mai degrabă sume între 1.000 și 2.500 de lei.

Bucureștenii au cele mai generoase bugete, de peste 2.500 de lei (19%), în timp ce românii din vestul țării sunt cei mai reținuți în a cheltui de Black Friday (13% mai puțin de 250 de lei).

Când e Black Friday

Black Friday, un eveniment de cumpărături cu originea în America, are loc de regulă în ultima zi de vineri din luna noiembrie.

Cu toate acestea, cei mai mulți retaileri derulează evenimentul înainte, pentru ca achizițiile să ajungă la consumatori înainte de sărbătorile de iarnă.

eMAG, cel mai mare retailer online din România, ține Black Friday în data de 10 noiembrie, în vreme ce lanțurile de magazine Altex/Media Galaxy și Flanco au început deja.

Aplicația financiară Revolut are 3 milioane de clienți în România și 35 de milioane la nivel global.

Cum a fost anul trecut

Anul trecut, clienții Revolut din țara noastră au făcut achiziții de 44 de milioane de euro de Black Friday, suma medie cheltuită fiind de 84 de euro.

Segmentul de vârstă cu cea mai mare valoare a achizițiilor a fost cel între 25 și 34 de ani, cu peste 16,7 milioane de euro, iar cea mai mare medie a fost înregistrată pe segmentul 35-44 de ani, cu 103 euro per client.

În top 5 comercianți după volumele plăților efectuate cu Revolut, au figurat: eMag, Altex, Carrefour, Tazz, Dedeman.

Sfaturi pentru consumatori

Experții Revolut au o serie de recomandări pentru românii dornici să profite de reduceri astfel încât să nu fie păcăliți:

  • Dacă găsiți bilete de vânzare la concertele dorite sau oferte care sunt foarte mult reduse față de prețul lor inițial, investigați site-ul sau comerciantul înainte de a plăti.
  • Atenție dacă vi se cere să plătiți prin transfer bancar în loc de o plată online sau tranzacție cu cardul. Confirmați întotdeauna legitimitatea vânzării înainte de a efectua o plată.
  • Escrocii creează adesea un sentiment de urgență pentru a-i determina pe potențialii cumpărători să ia decizii impulsive. „Opriți-vă, respirați și gândiți-vă înainte de a continua cu orice tranzacție”, transmite Revolut.
  • Dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, atunci e posibil să fie vorba de o tentativă de fraudă. Rareori biletele la evenimentele sold out sunt disponibile prin intermediul rețelelor de socializare!

Ce trebuie făcut dacă totuși ați fost victima unei fraude:

  • raportați problema către bancă sau instituția financiară cu care lucrați pentru a bloca tranzacția și a încerca recuperarea sumei.
  • clienții Revolut sunt sfătuiți să își blocheze cardul direct din aplicație și să raporteze frauda în chatul din aplicație, care este disponibil 24/7. Aceste măsuri trebuie luate imediat ce au suspiciunea că cineva a încercat să îi păcălească.
  • raportarea cazului prin Action Fraud/OLAF pentru a ajuta sectorul financiar să aibă cât mai multe date și pentru a dezvolta instrumente de acțiune.

Urmărește-ne pe Google News