Mediul de lucru dezorganizat şi haotic,
supraîncărcarea şi primirea de responsabilităţi care ies din aria lor de
competenţe reprezintă principalii trei factori de stres invocaţi de jumătate
dintre angajaţi.

De asemenea, patru din zece angajaţi explică stresul
ridicat prin faptul că sunt nevoiţi să preia din responsabilităţile colegilor,
iar 37% sunt stresaţi de comunicarea slabă între manageri şi echipă.

Trei din zece spun că aşteaptă prea mult ca superiorii
să ia anumite decizii şi că nu există muncă în echipă, fiecare fiind pe cont
propriu.

Alţi factori de stres pentru doi din zece respondenţi
sunt faptul că li se impun obiective greu de realizat, că primesc deadline-uri
nerealiste sau că nu li se dau toate informaţiile de care au nevoie pentru a-şi
face treaba.

E-mailurile sau SMS-urile primite de la superiori în
afara orelor de program contribuie, de asemenea, la gradul ridicat de stres al
angajaţilor.

Din păcate, aproape opt din zece respondenţi au spus că nivelul de stres a crescut în ultimii trei ani, iar pentru mai bine de jumătate dintre aceştia, chiar s-a dublat.

Studiu BestJobs:

”Dacă pentru 43,4% dintre respondenţi nivelul de stres
este ridicat doar în anumite perioade din an, patru din zece spun că este la
fel pe tot parcursul anului, iar 8,8% – doar în apropierea unor deadline-uri.

În aceste condiţii, doi din zece respondenţi afirmă că
deja au ajuns la burnout, trei din zece cred că în cel mult o jumătate de an
vor ajunge la epuizare dacă nivelul de stres se va menţine la acelaşi nivel,
iar 15% estimează că se vor epuiza în cel mult un an”, se arată în studiu.

Stresul, descărcat asupra familiei

Conform sursei citate, de-a lungul carierei lor, şase din zece respondenţi au spus că şi-au căutat alt job mai puţin stresant, în condiţiile în care 46% dintre angajaţi au răspuns că au avut insomnii din cauza stresului de la job, iar un sfert – că au avut probleme grave de sănătate pe fond de stres.

De asemenea, 37% dintre respondenţi admit că şi-au
descărcat stresul acumulat la job asupra familiei sau prietenilor, în timp ce
28% au recunoscut că şi-au pierdut cumpătul la job.

Foarte puţini angajaţi – sub 5% – au apelat la
consilierea unui psiholog sau au depus plângeri oficiale la departamentul de
HR. Mulţi nu au făcut nimic, admiţând că s-au obişnuit pur şi simplu cu stresul
de la job.

Cei mai mulţi angajaţi care au răspuns la sondajul
BestJobs (54%) spun că firma nu face nimic pentru a reduce stresul la locul de
muncă, iar 42% nu sunt siguri că angajatorul face ceva în acest sens.

În acelaşi timp, angajaţii ştiu deja care ar fi
soluţiile care i-ar ajuta să reducă stresul de la birou.

Comunicarea mai bună, o soluție

Cei mai mulţi dintre respondenţi (52%) sunt de părere că e nevoie în primul rând ca managerii să comunice mai bine cu angajaţii şi aproape tot atâţia (49%) cred că e nevoie ca firmele să angajeze mai mulţi oameni.

În plus, 32% au nevoie ca angajatorul să le ofere un
mediu de lucru mai relaxat, iar 30% ar vrea să li se mărească salariul.

Totodată, aproape un sfert consideră că nivelul de
stres ar scădea dacă angajatorul le-ar oferi un echilibru între viaţa
profesională şi cea personală, iar circa 13% ar vrea ca acesta să introducă
posibilitatea de a lucra şi de acasă, ori să ofere mai multe zile libere decât
cele legale.

Urmărește-ne pe Google News