„Cu toate că se declară mulţumiţi per total de serviciile bancare, dar şi de aspecte mai specifice ale colaborării cu băncile, oamenii tind să menţină o distanţă faţă de aceste instituţii şi receptează serviciile lor ca fiind în defavoarea clienţilor. 76% dintre respondenţi sunt de acord total sau parţial cu afirmaţia «prefer să am de lucru cât mai puţin cu băncile». Totodată, 90% sunt de acord total sau parţial cu afirmaţia «contractele dintre bănci şi clienţi sunt în avantajul băncilor», iar 89% cu afirmaţia «oamenii nu sunt atenţi atunci când intră sub contract cu băncile»”, potrivit IRES, citat de Mediafax.
Cea mai mare încredere în bănci o au persoanele de peste 51 de ani, care au răspuns în proporţie de peste 43% că au multă încredere, în timp ce 44,5% din clienţii băncilor cu vârsta între 36 şi 50 de ani au puţină încredere în aceste instituţii.