Cuprins:
Siguranța șoferilor cu sistemele de asistență pentru mașini
Uniunea Europeană impune un număr tot mai mare de sisteme de asistență pentru mașinile noi, cu scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră.
Un studiu realizat de MarketResponse pentru asigurătorul Univé arată că aceste sisteme sporesc sentimentul de siguranță al șoferilor. Totuși, cifrele indică o altă realitate.
Costurile daunelor sunt mai mari
Marco Nanne, directorul Univé Schade, a declarat: „Pentru mașinile asigurate RCA cu sisteme de asistență, frecvența daunelor a fost cu aproape 25% mai mare anul trecut. Diferența pentru modelele asigurate full casco – adică all-risk – este chiar mai mare, de 44% în 2024”.
Nanne a explicat parțial această diferență prin faptul că asigurații fără sisteme de asistență nu raportează daunele minore. Aceștia preferă să suporte costurile de reparație pentru a-și păstra bonusul. În cazul vehiculelor cu sisteme de asistență, daunele sunt adesea mai complexe și mai costisitoare.
Primele de asigurare pentru mașinile cu sisteme de asistență nu vor scădea
Univé subliniază că primele de asigurare pentru mașinile cu sisteme de asistență nu vor scădea. Acest lucru se datorează complexității sporite a reparațiilor, costurilor mai mari și faptului că aceste mașini sunt adesea mai noi și mai scumpe.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_3ee6877e758a1c671f20f2623d1445c5.jpg)
În plus, mașinile moderne, în special cele electrice, sunt mai grele, ceea ce crește impactul în caz de accident.
Supraestimarea rolului sistemelor de asistență
Nanne atrage atenția asupra faptului că șoferii supraestimează adesea rolul sistemelor de asistență.
„Sistemele de asistență la condus au un potențial mare de a preveni accidentele și daunele, dar sunt prea limitate pentru a fi utilizate fără interacțiunea cu șoferul”, afirmă directorul de daune.
Sisteme obligatorii din 2022
Începând cu 2022, sistemele de asistență precum frânarea de urgență, asistența la menținerea benzii, senzorii de parcare și camera de marșarier au devenit obligatorii pentru mașinile noi, conform directivelor UE.
Din 2024, au fost adăugate noi cerințe, incluzând Asistentul Inteligent de Viteză (ISA) și Înregistratorul de Date pentru Evenimente (EDR), o cutie neagră care înregistrează datele mașinii în caz de accident.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_0c8f61a202815fb1d540e0d4b8376c1a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_b79fb1dabf7273b23c6edd4448b74afc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1d327f3fa421f0f4aba9d62da3bb69e8.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_7b0c91be799069fd5455258a2481e3b9.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_ea6bc32fa52d18eb878eb6aa9f75dbbc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_c153ca28b3713d6d28333ae1e08555d1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ca854c8dbfb5119df31c9dd605d354bd.jpg)