Pe stradă, sistemele implementate pe tipuri diferite de autovehicule nu au reușit să reducă cu mult accidentele, relatează Business Insider.
Un studiu recent efectuat de Asociația de asistență rutieră a șoferilor din SUA arată că lovirea pietonilor a fost împiedicată de sistemele inteligente de frânare în mai puțin de jumătate din situațiile reale, comparativ cu testele de laborator. Sistemele automate de frânare par a nu fi funcționat mai ales la perceperea copiilor, astfel că 89% din accidente au avut loc în asemenea situații în ciuda acestei funcții a mașinilor.
Mai exact, potrivit datelor AAA, copiii au fost salvați de sistemul de frânare inteligent în doar 11% din cazuri, arată Business Insider.
În studiu, AAA a folosit patru modele de mașini fabricate în 2019: Chevrolet Malibu, Honda Accord, Tesla Model 3 și Toyota Camry. Toate erau dotate cu sistemele de frânare automată implementate de fiecare producător în parte.
Mașinile au rulat pe străzile din California dar și pe autostrăzi, simulându-se prezența pietonilor cu ajutorul unor manechine în mișcare, la fel ca un pieton. Șoferul nu a apăsat pedala de frână decât atunci când a lovit „pietonul” iar cercetătorii au monitorizat atât semnalele de avertizare ale mașinii cât și o eventuală reducere a vitezei comandată de sistemul electronic.
Sistemul de frânare automată a dat rezultate și mai slabe pe timpul nopții, însă cercetătorii au remarcat că în această situație, sistemul a avertizat șoferul că este nefuncțional.
Testarea cu manechine de mărimea unui adult au arătat, potrivit raportului, că „fiecare dintre vehiculele testate au notificat vizual șoferul despre iminența unei coliziuni la viteza de 32 de kilometri pe oră și au reușit să evite accidentul în 40% din situații, reducând viteza cu 9 kilometri pe oră”.
Sistemul a fost însă complet nefuncțional când obstacolul-pieton a venit după colț.
„Niciodată să nu vă bazați pe sistemul de frânare automată la impact” a comunicat AAA șoferilor. „Aceste sisteme sunt mai degrabă o o măsură suplimentară de siguranță decât principala modalitate de a evita un accident” a comunicat asociația de asistență a șoferilor din SUA.