Uriașul submarin U17 este transportat la Sinsheim, un oraș din nord-vestul Baden-Württemberg, unde va fi expus în Muzeul Tehnologiei. Aceasta este o „acțiune delicată”, după cum au descris-o organizatorii.

Submarinului i-au fost demontate armele și sistemele militare la şantierul naval ThyssenKrupp din Kiel, de pe coasta nordică a Germaniei, iar în 2023 acesta a fost transportat pe apă, o parte din traseul spre Sinsheim.

Pe 30 iunie a început etapa finală a transportului, pe uscat, fiind necesară parcurgerea distanței de 50 de km, operațiunea urmând să se încheie pe 28 iulie. De-a lungul celor 50 de kilometri pe care uriașul submarin trebuie să-i parcurgă pe uscat se află o serie de orașe „care abia așteaptă să primească ambarcațiunea U17” și care au planificat o serie de evenimente pentru a sărbători provocarea logistică.

U17 este un submarin din clasa 206, are 48,6 metri lungime și 4,6 metri lățime. A fost dat în exploatare în 1973 și apoi a fost dotarea Marinei Germane timp de aproape 40 de ani, „mai mult decât orice alt submarin de dinainte”.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 6

„După atât de mult timp, ar fi rănit sufletele generațiilor de membri ai echipajului dacă nu ar fi fost conservat și păstrat”, au comunicat reprezentanții muzeului unde va fi expus. E de așteptat ca el să poată fi vizitat începând cu vara anului viitor.

În primăvara anului 2023, U17 a fost transportat de la Kiel prin Canalul Kiel, Elba și Marea Nordului în Olanda și în cele din urmă la Speyer. Vineri (5 iulie 2024), transportul spre Sinsheim a început în cele din urmă peste Rin, spre Mannheim, a trecut pe lângă Heidelberg și Eberbach.

Luni (15 iulie 2024), imensul submarin a fost primit la Siegelsbach, „în mijlocul uralelor și interesului populației. Marți dimineața (16 iulie 2024), transportul greu a ajuns în sfârșit la Bad Rappenau. O intersecție din oraș a fost „cea mai dificilă provocare a transportului rutier de până acum”, au anunțat organizatorii transportului. După ce drumul a fost îndreptat și asfaltat, șoferul camionului „a condus hotărât spre curba de 90 de grade. Era o chestiune de centimetri când U17 a trecut de ultima fațadă a casei”.

„Sute de privitori de pe marginea drumului au amuțit și au urmărit cu entuziasm evenimentul”, anunță Muzeul de Tehnologie din Sinsheim Speyer. După câteva minute și manevre atente, cei implicați au răsuflat uşuraţi, când transportul a negociat în sfârșit curba dificilă. „Această intersecție a fost cel mai îngust punct de pe traseu de până acum”, a declarat cu satisfacție managerul de proiect Michael Einkörn și a lăudat „execuția perfectă”.

În cele din urmă, transportul greu a fost parcat în fața trecerii la nivel, care apoi a fost depășită miercuri (17 iulie 2024). Lucrările pregătitoare au început la ora 9, iar submarinul a fost răsturnat pe o parte, în jurul orei 12.00. În jurul orei 23.30, U17 a circulat peste șine și pe sub linia electrică.

Submarinul este programat să sosească în sfârșit la Sinsheim duminică (28 iulie 2024) și să arunce ancora pe terenul Muzeului de Tehnologie din Sinsheim în jurul orei 14.00 pentru „oprirea finală”. Submarinul, care are în jur de 500 de tone, e transportat cu o viteză de până la 10 kilometri pe oră.

Urmărește-ne pe Google News