542 de salariați români din diverse domenii au fost chestionați în cadrul studiului denumit „Munca în noile condiţii”.
Potrivit cercetății, „opţiunea muncii de acasă devine un element hotărâtor în alegerea următoarei destinaţii de carieră pentru trei sferturi dintre salariaţii români”.
Concret, 72% dintre angajații incluși în studiu au declarat că decizia privind următorul loc de muncă va fi influențată în mod fundamental de posibilitatea de lucra de acasă.
Aproape jumătate dintre respondenți, 48%, spun că nu au experimantat telemunca înainte de pandemie, iar de când au început să muncească de acasă, 38% dintre cei chestionați afirmă că au lucrat mai multe ore, iar 54% și-au schimbat programul de muncă pe care îl aveau în mod normal.
Totodată, 73% dintre respondenți cred că în perioada lucrului de la domiciliu și-au îndeplinit sarcinile de serviciu la nivelul cerut de angajatori.
În ceea ce privește principalele avantaje ale muncii de acasă, 23% dintre cei care au participat la studiu au menționat eliminarea costurilor de transport, 16% spun că au găsit metode mai eficiente de lucru, iar 14% consideră că s-au concentrat mai bine lucrând de acasă.
La polul opus, când vine vorba despre dezavantaje, 24% dintre respondenți vorbesc despre apariția unui dezechilibru între muncă și viața personală. Alte neajunsuri, la care s-au referit câte 14% dintre participanți, sunt comunicarea ineficientă și colaborarea redusă.
În același timp, 49% dintre respondenți spun că vor ca în continuare să lucreze de acasă pentru câteva zile pe săptămână, iar 21% își doresc să poată lucra mereu așa.
În ceea ce privește opțiunile șefilor, 62% dintre persoanele chestionate spun că managementul încurajează munca de acasă.
Pe de altă parte, 32% spun că vor să renunțe la actualul loc de muncă dacă șefii lor nu le vor primite să lucreze în sistem hibrid.
La studiul EY România au participat angajați din domenii precum transport şi logistică, media şi divertisment, petrol şi gaze, farmaceutică, construcţii şi inginerie, autovehicule, producţie industrială, produse de larg consum, bancară, piaţa de capital, tehnologia informaţiei şi altele.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro