Aeronava Rombac „Super One-Eleven”, folosită pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceauşescu, a fost adjudecată cu 125.000 de euro, iar mașina, cu 95.000 de euro.

Cele două avioane prezidenţiale ROMBAC au avut un preţ de pornire de 25.000 de euro. A fost primul avion de pasageri cu reacţie produs în România.

Limuzina Paykan Hillman Hunter, din 1974, a fost primită de Nicolae Ceauşescu de la şahul Mohammad Reza Pahlavi, iar preţul de pornire a fost de 4.000 de euro. Viteza maximă la care poate ajunge limuzina este de 145 de km/h şi are 54 de cai putere. Hillman este una dintre cele mai vechi mărci auto din Marea Britanie.

Limuzina Paykan Hillman Hunter FOTO: Artmark

Avionul a fost folosit de Ceauşescu timp de patru ani

Avionul „Super One-Eleven” a fost folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceaușescu timp de 4 ani, între 1986 și 1989.

Cu Rombac, România devenea primul stat comunist din lume, exceptând URSS, care producea un avion de pasageri cu reacție, motoarele fiind fabricate la uzinele Aerofina și Turbomecanica, sub licență Rolls-Royce.

Deşi a fost exploatat ani buni, chiar şi în zone de zbor dificile, niciun aparat construit la comanda lui Nicolae Ceaușescu nu s-a prăbuşit şi niciun pasager nu a murit la bord. De-a lungul istoriei aviației mondiale, există foarte puține tipuri de aeronave care să aibă cifra zero în dreptul accidentelor mortale.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 4

Fotografii: Artmark

Urmărește-ne pe Google News