În februarie 2020, Libertatea a publicat o serie de articole în care a expus mecanismele interne și cheltuielile bugetate din bani publici ale Societății Române de Televiziune cu ocazia concursului Eurovision: 491.000 de euro. O parte a proiectului Eurovision a fost realizat cu Global Records, firma care are sub contract cei mai mulți și importanți influenceri din România.
Șefa TVR Doina Gradea a considerat că aceste articole sunt „fapte ilicite” și „calomnioase”, iar televiziunea publică s-a adresat instanței. În comunicarea către Judecătoria Sectorului 2, SRTV susține că nu doar imaginea instituției, ci și cea a „conducerii sale” au fost lezate.
Publicația Libertatea a început demersul prin care a urmărit în mod constant denigrarea SRTV (…) Regăsim aceleași acuze lipsite de fundament și calomnioase la adresa SRTV și a conducerii sale.
Din acțiunea SRTV împotriva Libertatea:
Pentru procesul de fond, televiziunea publică a angajat Casa de avocatură Zamfirescu Racoți Vasile & Partners, care a tăiat către SRTV, conform documentelor de la dosarul public din instanță, o factură de 20.168 de lei, cu tot cu TVA.
„Zamfirescu Racoți Vasile & Partners este o firmă mare, piața este liberă, dar tariful în sine e stabilit de părți. Sumele de asistență juridică pe oră, la firmele mari de avocați, pornesc de la circa 120 de euro. Interesant este că, pentru a repara mai ales onoarea Doinei Gradea decât a SRTV, televiziunea a ales o casă atât de scumpă”, a explicat un avocat pentru ziar.
TVR spune că alții au cheltuit mai mult și dă exemplul BBC
În acțiunea către instanță, televiziunea publică spune că suma de o jumătate de milion de euro pentru Eurovision nu e mare, ci mică.
O asemenea prezentare este eronată, sumele alocate de SRTV participării la Eurovison fiind unele reduse, mai ales în comparație cu celelalte state participante, care au alocat bugete de 5 ori mai mari sau mai mult.
Din acțiunea SRTV împotriva Libertatea:
În acțiunea juridică, SRTV face comparația cu BBC și trimite la opinia intitulată „Is Eurovision Worth the cost?” („Își merită Eurovision costul?”, postată pe blogul adamsmith.org.
Purtând numele marelui economist Adam Smith, organizația Adam Smith Institute este un joint britanic-american neoliberal, cu numeroși membri ai săi plasați în mediile de putere ale guvernelor conservatoare din UK. Conform argumentului din opinia citată de SRTV în instanță, la BBC o oră de producție a unui show de prime-time costă între 400.000 și 750.000 de lire sterline și, prin urmare, la tarifele britanice, costurile pentru Eurovision merită plătite.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!