Începând din 2014, deţinătorii de maşini mai vechi de opt ani nu s-au mai putut adresa direct REMAT-urilor pentru a obţine tichetul în valoare de 6.500 de lei de la stat şi, implicit, n-au mai avut posibilitatea să-l vândă, cum au făcut în anii trecuţi.
Ei au fost nevoiţi să se adreseze direct dealerilor auto, pentru a-şi da maşinile în contul unora noi, plătind diferenţa de preţ. Iar cei mai mulţi deţinători de maşini vechi au preferat să stea în banca lor. În lipsa sumelor disponibile pentru o maşină nouă, oamenii au păstrat aşa-numitele rable în familie.
Aşa se explică faptul că la încheierea unei noi etape a programului “Rabla 2014”, gestionat de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), au fost atribuite doar 16,5% din totalul tichetelor menite să asigure înnoirea parcului auto naţional. Iar acestea mai mult pentru că statul şi-a susţinut singur programul, acordând tichetele unor instituţii precum o unitate militară din Capitală sau Secretariatul General al Guvernului.