-
„Ciotul” A3 este prima autostradă urbană din România
-
3,3 kilometri este lungimea acestei porţiuni de autostradă
-
2 benzi de viteză + una de urgenţă are pe fiecare sens de mers
-
În 2015 a fost atribuită construcţia acestei porţiuni de autostradă
-
153 de milioane de lei este costul total al acestui „ciot” de autostradă
-
În 2017 trebuia inaugurat
După o serie interminabilă de amânări, în sfârşit ultima parte a Autostrăzii 3 este gata şi va fi deschisă circulaţiei. Acest tronson, de aproximativ 3,3 kilometri, face legătura între şoseaua Petricani, din Sectorul 2 al Capitalei şi A3, care acum se „închide” la şoseaua de Centură a Bucureştiului.
Iată cum arăta în luna septembrie a acestui an tronsonul A3 din zona Petricani.
Asfaltul a fost turant, parapeţii de protecţie şi gardurile au fost montate, mai trebuie trasate marcajele rutiere, puse toate semnele de circulaţie necesare şi instalate semafoarele care să dirijeze circulaţia la intersecţia dintre Autostradă şi şoseaua Petricani.
Aceste lucrări nu ar trebui să dureze mai mult de două săptămâni, dacă vremea este prielnică. Ceea ce înseamnă că după jumătatea lunii noiembrie vor putea începe probele tehnice pentru a se face recepţia lucrării.
Practic, dacă se respectă graficele actuale de execuţie, de la finalul acestei luni şoferii vor putea intra pe A3 direct din Bucureşti, de pe Şoseaua Petricani.
În vara acestui an, mai mulţi locuitori din localităţile aflate în nordul Bucureştiului au protestat pe A3 pentru a fi construite rute de acces la autostradă spre Capitală şi spre Ploieşti.
În prezent, pentru a intra în Bucureşti, de pe A3, şi a ajunge în Pipera, la intersecţia Fabria de Glucoză cu Petricani, şoferii trebuie să ocolească 12 kilometri, ceea ce la ore de vârf înseamnă mai bine de 30 de minute pierdute în ambuteiaje. Din decembrie, pentru a ajunge în acelaşi punct vor avea nevoie de doar două minute şi jumătate.
Problema e că la capătul A3, în Bucureşti, s-ar putea produce ambuteiaje uriaşe. Fiindcă lărgirea şoselei Fabrica de Glucoză abia a început, iar şoseaua Petricani deja este sufocată de traficul tot mai aglomerat din nordul Bucureştiului. Supralărgirea ar trebui să fie gata abia peste un an şi jumătate, teoretic.
CITEȘTE ȘI: