Echipa de control a Ministerului Transporturilor a constatat că „va fi practic imposibil ca Metrorex SA să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor/țintelor programului de finanțare” pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, se arată în raportul Corpului de Control, potrivit documentului consultat de Libertatea.
Acest lucru înseamnă că nu va fi posibil ca în trimestrul 4 al acestui an să se semneze contractele pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitaţii şi prin obţinerea autorizaţiilor necesare, conform documentului.
Corpul de Control trimis de ministrul Sorin Grindeanu la Metrorex a mai constatat că este necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate „în vederea punerii în aplicare a finanțării din PNRR pentru construcția Magistralei M4”. Pentru acest lucru însă, Metrorex trebuie să aloce fonduri suplimentare din propriul buget.
O altă constatare a Corpului de Control este aceea că, pentru a putea plăti facturile la energia electrică, Metrorex va depăși bugetul alocat cu peste 644 de milioane lei, adică cu aproape 130 de milioane de euro, pentru că nu a încheiat un contract de furnizare prin proceduri de achiziție „în condiții de economicitate”.
„Societatea nu a avut capacitatea de a încheia un contract prin care să se asigure energia electrică în condiții de eficiență, eficacitate și economicitate, motiv pentru care, în prezent, asigurarea acestei utilități se realizează prin procedura furnizorului de ultimă instanță”, se mai arată în raportul intrat în posesia Libertatea.