Inițial, la trecerea de la starea de urgență la starea de alertă, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă anunțase că suspendarea zborurilor se prelungește cu 14 zile, adică până astăzi. Ulterior însă, o prevedere a Hotărârii de Guvern din 18 mai a prelungit această interdicție pe toată durata stării de alertă.
Companiile aeriene s-au așteptat ca în perioada asta să apară o derogare la legea respectivă, dar nu apărut. Eurocontrol a trimis către Romatsa, ieri (marți), prelungirea suspendării zborurilor.
Răzvan Pascu, consultant în turism:
Anunțul autorităților a fost o lovitură pentru călători, dar și pentru companiile aeriene.
“Companiile aeriene au început să vândă bilete. Oamenii sunt disperați, companiile aeriene sunt lăsate de izbeliște”, a mai explicat Răzvan Pascu.
Pe paginile de Facebook ale companiilor aeriene sunt mii de comentarii de la oameni nemulțumiți de decizie, care spun că agențiile de la care au cumpărat biletele nu i-au anunțat la timp.
“Este strigător la cer! De trei luni de zile suntem blocați în SUA. Avem bilet pe 2 iunie. O să fie iar anulat! Este o prostie fără margini. Ambasada ne zice să ne găsim zboruri”, a transmis o femeie pe Facebook.
“Soțul meu a încercat să cumpere bilet, de la Wizz, exact pe data de 29.05 și i s-a permis, cum sunt anulate?”, a scris o femeie pe grupul companiei.
”Am bilet pe 1 iunie din Craiova spre Barcelona, au spus la televizor că nu se mai zboară până pe data de 16 iunie, dar pe mail nu mi-au trimis nimic și nici nu răspund la telefon”, este un alt comentariu.
Mai mult oamenii acuză că nu și-au primit banii pe bilete nici pe zborurile suspendate în luna martie.
Wizz Air: Clienții pot cere rambursarea banilor, dar va dura mai mult
După suspendarea zborurilor, compania Wizz Air a transmis, miercuri, ce se întâmplă cu pasagerii care au achitat biletele. Aceștia pot alege să-și cumpere alte bilete, primind cu 20% mai mult decât valoarea achitată.
“Clienții vor primi automat în contul de client WIZZ 120% din valoarea achitată pentru călătorie, sumă care poate fi folosită în următoarele 24 de luni pentru achiziția de produse și servicii Wizz Air”, a anunțat compania.
Wizz Air a precizat și că pasagerii “pot alege rambursarea banilor – care va dura mai mult – și vor fi informați despre pașii necesari pentru un transfer bancar sau transferul către un card bancar printr-un e-mail separat”. În acest caz însă, “pasagerii vor primi doar suma achitată inițial”.
Totodată, compania precizează că persoanele care și-au făcut rezervările prin intermediul unor agenții de turism, trebuie să ia legătura cu aceste agenții.
Situația se repetă și la compania TAROM. “Eu aștept încă rambursarea biletului de pe 30 aprilie pe 9 mai. Am făcut cererea pe 8 aprilie și nu am nici o veste. TAROM, acesta este serviciul pe care îl propuneți?”.
Ziarul Libertatea a trimis mai multe solicitări către companiile aeriene pentru a spune cum gestionează situația, însă până acum doar compania WizzAir a răspuns întrebărilor redacției.
Suspendarea zborurilor, lovitură și pentru angajații din aeroporturi
Pe lângă problemele întâmpinate de pasageri și de companiile aeriene, amânarea zborurilor și îi afectează și pe angajații aeroporturilor. Care, deși stau degeaba de trei luni, sunt nevoiți să păstreze toate sistemele funcționale, după cum a precizat managerul unui aeroport.
“Noi plătim permanent mentenanța, lumini, întreținere a pistei și a platformelor. Trebuie să fim permanent în funcțiune, avem zboruri de tipuri comerciale, umanitare, militare, sanitare care sunt importante mai ales pentru Iași”, a declarat Cătălin Bulgariu, managerul aeroportului din Iași, pentru ziarul Libertatea.
Acesta a mai spus că se dă o schemă de ajutor
pentru aeroporturile care se află în subordinea statului român, însă pentru
cele care sunt în administrația consiliului județean nu se aplică același
lucru.
“Am rămas Cenușăreasa întregii industriei. Suntem și fără bani, și fără perspective de a începe activitatea.(…) Pentru noi ar fi important să aflăm lucrurile mai devreme. De aceea există o oarecare bulversare a sistemului, oamenii nu știu dacă să-și cumpere bilete, iar acest lucru dezavantajează atât aeroporturile, cât și companiile. Prin acest mod de a anunța deciziile se scade cererea de bilete”, a mai explicat directorul aeroportului din Iași.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!