Rețeaua socială nu cenzurează în prezent reclamele politice, precum restul conținutului publicat, iar 250 de angajați Facebook cer stoparea acestei practici, printr-o scrisoare trimisă lui Zuckerberg și obținută de The New York Times, relatează publicația Business Insider.
„Discursul gratuit și cel plătit nu sunt același lucru”, se arată în scrisoare, potrivit NYT.
„Dezinformarea ne afectează pe toți. Politicile noastre actuale privind verificarea persoanelor din funcțiile politice sau a celor care candidează pentru funcții publice reprezintă o amenințare pentru ceea ce reprezintă Facebook. Ne opunem cu tărie la această practică, în forma actuală. Politica Facebook nu protejează utilizatorii, dar în schimb, permite politicienilor să folosească platforma ca o armă, fiind afectate persoanele care cred că conținutul postat de politicieni este de încredere”.
În octombrie, Facebook a decis să oprească verificarea reclamelor politice, exceptate de la regulile de publicitate generală de pe platformă iar asta le oferă oamenilor politici posibilitatea să facă afirmații fără acoperire, arată sursele citate.
Memorandumul în șase puncte al angajaților
Decizia s-a dovedit intens controversată, democrații avertizând că ar putea afecta alegerile din 2020, din SUA, chiar dacă Zuckerberg își apără poziția, invocând libertatea de exprimare. Dar nu toți angajații directorului miliardar în vârstă de 34 de ani sunt de acord cu el.
În scrisoarea deschisă, care a fost publicată inițial pe forumul intern Facebook Workplace, angajații Facebook au făcut șase solicitări cheie.
- Facebook ar trebui să interzică reclame politice false, așa cum se întâmplă cu alte reclame nepolitice.
- Anunțurile politice ar trebui să se distingă mai clar în newsfeed-ul Facebook de conținutul normal (neplătit).
- Instrumentele de direcționare pentru anunțurile politice pe Facebook ar trebui să fie restricționate.
- Facebook ar trebui să respecte „perioadele de liniște electorală”.
- Politicienii ar trebui să aibă limite de cheltuieli pentru cantitatea de reclame politice pe care le pot difuza.
- Regulile privind anunțurile politice ar trebui clarificate (indiferent de modificări) pentru a le înțelege mai ușor utilizatorii.
Oficial Facebook: „Nu cenzurăm discursul politic”
Purtătorul de cuvânt al Facebook, Bertie Thomson, a declarat pentru Business Insider că firma apreciază implicarea angajaților.
„Cultura Facebook este construită pe deschidere, astfel încât îi apreciem pe angajații noștri care își exprimă opiniile cu privire la acest subiect important. Noi rămânem convinși să nu cenzurăm discursul politic și vom continua să explorăm și alte opțiuni suplimentare pe care le putem face pentru a aduce transparență sporită în reclamele politice”, a spus aceasta.
Sursa foto: Hepta
Rezultate Alegeri SUA – cine va fi noul președinte al Americii!