”A fost un atac cibernetic, a început la ora 12 noaptea pe 22 septembrie”, a spus directorul centrului Livia Gomes, citat de G4Media.
Mesajele către pacienții centrului ar proveni de la un număr scurt de telefon.
„Ieri aveam câteva zeci de astfel de mesaje, azi sunt sute. Erau oameni cu rezultate negative, dar au primit SMS-uri că sunt pozitivi”, a mai spus directorul centrului, aflat în subordinea Primăriei Sectorului 1, pentru sursa citată.
Livia Gomes a explicat pentru Libertatea că hackerii au avut acces doar la numerele de telefon ale pacienților, nu și la numele acestora.
De altfel, potrivit directoarei, mulți dintre cei care au primit SMS-uri nu efectuaseră teste COVID, ci veniseră pentru alte afecțiuni.
„O doamnă ne-a informat mai devreme că a primit un SMS sub formă de știre din Google și era informată că este pozitivă, ea având la noi programare la cabinetul de psihologie, nicidecum la testare. Am avut o doamnă care a avut un holter montat vineri, a terminat miercuri și, bineînțeles, și doamna a primit un SMS“, a precizat aceasta.
„Nu furnizăm rezultatele testelor prin SMS“
Directorul spune că pacienții care au făcut test la Caraiman nu trebuie să ia în considerare eventualele SMS-uri pe care le primesc pe telefon.
„Noi nu furnizăm rezultatele testelor prin SMS sau apel telefonic. Rezultatul se ridică de la noi personal sau de către un membru de familie, cu buletinul celui testat“, a mai spus Livia Gomes.
În acest moment este în desfășurare o anchetă a autorităților pentru a determina autorul atacului cibernetic.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro