Principalele nereguli constate de comisari în magazinele celor trei mari retaileri sunt:

  • Utilizarea, la raionul de vitrină asistată, a unor vitrine frigorifice neigienizate, ale căror tăvi de prezentare a mărfii conțineau urme de resturi alimentare, pete și lichid provenit de la scurgerile din produse;
  • Existența unor ventilatoare ale vitrinelor frigorifice care aveau depuneri sau strat gros de praf pe grila de protecție a ventilatorului, urme de mucegai, și de rugină pe tăblia din partea superioară a vitrinei. Având în vedere că în vitrina aerul este recirculat permanent cu ajutorul ventilatoarelor insalubre și neigienizate, produsele alimentare neambalate (vrac) și cele care sunt desfăcute în vederea comercializării la sută de grame, sunt supuse riscului de a se contamina, devenind astfel produse alimentare nesigure pentru consumatori;
  • Comercializarea de legume-fructe cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, pete, deshidratate, consistență moale, improprii consumului uman;
  • Utilizarea unor vitrine frigorifice la diverse raioane (zarzavat, congelate etc.) și a unor spații de frig insalubre, cu urme de resturi alimentare lipite pe tăvile de inox, suprafețe cu rugină, urme de insecte.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 22

Pentru abaterile constate, ANPC a aplicat 4 amenzi contravenţionale, în valoare de 53.000 de lei, şi un avertisment, dar și alte sancțiuni:

  • Oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor, pentru măcelăria din magazinul Penny și pentru vitrinele asistate de la Profi;
  • Oprirea definitivă de la comercializare a peste 150 de kilograme de produse alimentare;
  • Oprirea temporară de la comercializare a peste 400 de kilograme de produse alimentare până la remedierea deficiențelor.

Acţiunile de verificare de pe Valea Prahovei se desfășoară în cadrul Comandamentului de Iarnă 2021 al ANPC, care are ca misiune prevenirea şi combaterea practicilor ce dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor aflaţi în vacanţă, în staţiunile din România, în perioada sărbătorilor de iarnă.

„Deși unii operatori economici demonstrează că neglijența este încă întâlnită, considerăm că, prin monitorizarea permanentă și verificările atente, dar și prin consiliere și prevenție, veghem la respectarea legii și a drepturilor consumatorilor, pe care îi asigur încă o dată că au în noi un partener și, ca atare, un sprijin redutabil”, a declarat Mihai Culeafă, președintele ANPC, citat în comunicat.

Verificările pe care le întreprinde Comandamentul de Iarnă al ANPC vor continua la nivelul întregii țări, precizează instituția.

„Chiar dacă românii sunt în vacanţă, pregătindu-se să sărbătorească sfintele zile de Crăciun, alături de cei dragi, oriunde în ţară, noi dorim să ne convingem, în teren, că bucuria acestor momente este completată de serviciile de calitate pe care le primesc de la operatorii economici”, a mai spus șeful ANPC.

 
 

Urmărește-ne pe Google News