Mai mulți mecanici de mașini din toată Europa au observat că există probleme cu H5FT, un motor foarte popular pe benzină de 1.2 litri, numit la modelele Renault și Dacia 1.2 TCe și, la Nissan, 1.2 DIG-T.
Se pare că acest motor, fabricat la uzina Renault din Valladolid (Spania) între 2012 și 2016 (standardul Euro 5), are un defect de proiectare care face ca în unele cazuri (în special atunci când mașina este condusă în mediul urban), să apară probleme cu uleiul care fac apoi ca motorul să cedeze brusc.
Asociația pentru protecția consumatorilor din Franța, UFC-Que Choisir, a analizat situația și a alertat oficial deținătorii de mașini Renault, Nissan, Dacia și Mercedes echipate cu acest tip de motor în legătură cu problema și în același timp a somat constructorii autovehiculelor să găsească o soluție pentru a remedia situația.
Motorul în cauză este foarte popular, scriu jurnaliștii francezi care arată că se găsește pe modelele Clio, Captur, Mégane, Scénic, Kadjar, Kangoo de la Renault, Duster, Lodgy, Dokker de la Dacia, Qashqai, Juke, Pulsar de la Nissan și Citan de la Mercedes.
Potrivit cifrelor citate de Le Monde, 340.000 de autovehicule echipate cu 1.2 TCe au fost înregistrate în Franța între 2012 și 2018 (standarde Euro 5 și Euro 6). Dintre acestea, aproximativ 160.000 corespund Euro 5 și au fost înregistrate până la mijlocul anului 2016 (perioada menționată e UFC-Que Choisir).
Prin extrapolarea cifrelor franceze rezultă că sunt peste 600.000 de motoare H5FT Euro 5 care au fost distribuite în Europa și în afara ei.
Probleme similare au apărut și în România. Libertatea a scris că un un șofer român a dat în judecată Renault, acuzând grupul francez că a vândut în mod intenționat mașini cu defecte de fabricație la motoare. Acestea consumă foarte mult ulei, iar în anumite cazuri se pot defecta. Ștefan Udrea, din Drobeta-Turnu Severin, Mehedinți, a cumpărat în anul 2014 un autoturism Dacia Duster. În 2017, a acționat în instanță grupul francez.
Ulterior, mai mulți proprietari de mașini Nissan din România au acuzat că li s-au vândut autoturisme cu probleme din fabrică, pe care nu le pot folosi și care mai mult stau în service decât funcționează.
Citește și: