- „Cineva a zis că numerologia e o pseudoștiință, că nu ne ajută cu nimic. Dacă privim din perspectiva asta, și psihologia este o pseudoștiință”.
- „Eu aș da o lege ca numerologia să fie învățată în școală, cel puțin din clasa a 6-a”.
- „Știința fără artă e lucru drăcovesc. Așa a ajuns și educația. A ajuns un lucru drăcovesc”.
- „Acum nu poți intra fără mască în magazin, în avion, data viitoare nu o să poți intra fără cip”.
Sunt o parte din afirmațiile lui Anatol Basarab, numerolog, psiholog și cofondatorul Asociației Numerologilor din România, făcute vineri seară în timpul proiectului online „Numerologia, o 9 legătură dascăl-elev”.
La ora 18.30 aștept în fața calculatorului să înceapă cursul de numerologie, despre care Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, spunea că e „o eroare nefericită”.
Pe ecran răsar, una câte una, ferestrele cu chipurile profesorilor participanți. Microfoanele sunt închise, „ca să nu existe forfotă” ca la orele din școala online. Se ajunge la un număr de 600 de oameni live. În paralel, trag cu ochiul la un alt live care are loc în același timp, webminarul organizat de Colegiul Medicilor, în care medici și autorități răspund la întrebări despre vaccinul împotriva COVID.
„Numerologia ne ajută să ne dăm seama ce clasă avem. Natura își face treaba, spermatozoidul se întâlnește cu ovulul, graviditatea s-a instalat, mai departe totul se petrece fără cunoașterea noastră. Copilul va apare (sic!). Dar după ce l-am făcut, ce facem cu el?”, spune vocea unui bărbat din live-ul de pe Zoom.
Mă întorc la fereastra cu pricina și dau de Anatol Basarab, numerolog. Își începe cursul cu o lecție de educație sexuală. Trece mai departe, voalat, la identitatea de gen și comunitatea LGBTI+.
Înainte îl pregătea mama pe băiețel ca pe viitor soldat. Acum pentru ce îi pregătim? Pe băieței ca pe fetițe, pe fetițe ca pe băieței. Apoi ajunge fata la o anumită vârstă, când are nevoie de bărbat, dar nu găsește, pentru că mama a creat pseudoceva, un fel de ceva, că diferența dintre el și o fată e doar că are penis. Nu e adevărat că cu asta lucrați?
Anatol Basarab, numerolog:
„Invitații șugubețe”, crede secretarul de stat în Educație
Evenimentul este adresat doar profesorilor, pentru a-i ajuta, spune Asociația Numerologilor, să stabilească o mai bună legătură cu copiii la clasă. Prima dată, invitația a sosit în căsuțele de e-mail ale profesorilor din Galați, chiar de la inspectorul școlar general al județului, Selena Costea. De fapt, profesori de peste tot din țară au fost invitați să participe, după ce Asociația Numerologilor a făcut oficial astfel de invitații la autoritățile din învățământ.
Secretarul de stat Sorin Ion spunea că inspectorul cel mai probabil „nu a tratat cu suficientă seriozitate” solicitarea asociației. Cu toate acestea, a adăugat el, adresa trimisă către unitățile de învățământ din județ nu este imperativă, este doar o informare. Astfel de „solicitări șugubețe” sunt dese, precizează Ion, dar nu înseamnă că ministerul le susține.
Dar sute de profesori au vrut totuși să vadă ce înseamnă „șugubăț” și s-au conectat la Numerologie. Au rămas acolo timp de trei ore, trecând împreună prin etapele esențiale ale cursului:
- de la „matrița psiho-energo-informativă” la cum se calculează vibrația destinului și caracteristicile interioare în funcție de cifre;
- de la starea actuală a învățământului, care „produce ciumpalaci”, la ciparea prin vaccin.
Numerologia, o combinație de știință și artă
„Cineva a zis că e o pseudoștiință, că nu ne ajută cu nimic. Dacă privim din perspectiva asta, și psihologia este o pseudoștiință. Și meteorologia. În baza cărei științei ne ocupăm noi cu lupta încălzirii globale? Trebuie să avem o știință, ca să știm cu ce ne luptăm, cu ce arme ne luptăm?”, se adresează Anatol Basarab profesorilor.
În opinia sa, numerologia ar trebui introdusă ca materie în școli, „cel puțin din clasa a 6-a”, pentru că i-ar captiva pe elevi și i-ar ajuta să-și găsească profesia care li se potrivește.
Oamenii blocați în joburi care nu le aduc nicio plăcere n-au știut să-și calculeze cifrele destinului, e convins Anatol Basarab.
Știți câți de-ăștia sunt, care fac o meserie și nu le place? În adâncul tău vrei să fii actriță, dar nu te-a lăsat mama, că a spus că actorii sunt proști, niște curve și niște bețivi. Eu aș da o lege ca numerologia să fie învățată în școală, cel puțin din clasa a 6-a.
Anatol Basarab, numerolog:
Îi susțin discursul profesorii atenți la el ca niște școlari absorbiți.
Cel mai apreciat numerolog: Anatol Basarab
Născut în Republica Moldova, Anatol Basarab a terminat un master în Psihologie și Pedagogie la „Spiru Haret”, în București, apoi a studiat, susține el pe propriul blog, parapsihologia în Moscova și în Capitală. Are diplome de calificare în terapii medicinale alternative: cristaloterapia, fitoterapia, cromoterapia și meloterapia.
Basarab este deseori invitat în studiourile TV pentru a vorbi despre vibrația zilei, numerologie și previziuni astrale. El însuși psiholog, spunea,într-un interviu din 2011, că societatea nu mai are nevoie de psihologi, ci de psihomagi, pentru că psihologul are rolul de a-l ajuta pe pacient să se mintă.
În același interviu pentru Revista Tango el a afirmat că sunt comunități de guvernanți care „au intrat în relație cu civilizații extraterestre” care le spun lor ce au de făcut, ca și conducători. „Sunt documente oficiale, numai cine nu vrea nu poate să le vadă”.
Jurnaliști TVR, dedicați numerologiei
Dar ideile lui Basarab își găsesc susținători și între jurnaliști ai posturile publice, de radio și TV.
Adriana Nicolae, membru fondator al Asociației Numerologilor din România și inițiatorul proiectului, este și psiholog, fost profesor de limba română, dar și jurnalist la TVR. Aceasta spune că un astfel de curs nu este avizat de minister, dar e convinsă că profesorii vor lua din el părțile importante care îi vor ajuta într-o relație mai bună și mai eficientă cu elevii.
Alături, colega Roxana Iorgulescu Bandrabur – jurnalist Radio România Internațional – visează, la fel ca Anatol, pe care îl numește „maestrul nostru”, ca numerologia să fie studiată în școli încă din clasele primare,
„Copiii au capacitatea de a înțelege lucrurile simple mult mai repede decât adulții. Ar fi cel mai solid stâlp identitar, consider. Asta, desigur, dacă ne pasă real de neamul acesta, de continuitatea pe care avem obligația să o asigurăm limbii noastre române și spațiului teritorial în care trăim”, spunea ea într-un interviu din revista chic-ellite.
„Cea mai exactă” analiză de comportament, dată de vibrația elevului
Dar cum îi ajută mai concret numerologia pe dascăli? Adepții cred că numerele definesc comportamentul și calitățile unui elev, precum și destinul lui. Așa că primul curs îi învață pe profesori să calculeze, de exemplu, vibrația interioară a elevului din fața lor.
Care sunt pașii – care pot fi încercați și la clasă, spun numerologii, în glumă. Dar, totuși, serioși.
- Vibrația interioară se află în funcție de ziua de naștere. Cunoscând vibrația, cunoști calitățile ascunse ale unei persoane, în acest caz, ale elevului.
- Fiecare cifră rezultată din suma zilei de naștere are un arhetip. De exemplu, cineva născut pe 1 ale lunii are arhetipul 1. O persoană născută pe 25 are arhetipul 7 (2+5).
- Arhetipul 1 arată că un copil este incisiv, egocentrist, lipsit de competitivitate și își dorește să fie mereu primul. Arhetipul 7 arată că elevul are spirit de observație, este vizionar și va avea reușite în domenii de cercetare.
Odată ce se cunoaște vibrația emisă de data nașterii și de nume, atunci are loc o analiză „incredibil de exactă” a caracterului și personalității omului. Astfel, „putem realiza un program de comportare personală și profesională pentru a garanta bunăstarea și prosperitatea”.
Cifra destinului, însă, trebuie musai cunoscută de profesori în primii 9 ani de viață pentru a-l îndruma cu succes pe copil înspre direcția corectă.
„Educația de azi, un lucru drăcovesc. Elevii de azi, niște ciumpalaci”
„Într-o piramidă a valorilor inversată, astăzi copiii își doresc să devină milionari, politicieni, vedete, șmecheri, orice, dar numai oameni dacă se poate nu”, argumentează Violeta Husti, numerolog. Este convinsă că, prin această metodă, tinerii vor fi aduși înapoi pe drumul cel bun. Spre adevăratele valori.
Și să nu mai ajungă niște „ciumpalaci”. Așa îi numește Anatol Basarab pe elevii care ies azi de pe băncile școlii românești: „niște ciumpalaci care nu sunt buni de nimic”.
Știința fără artă e lucru drăcovesc. Așa a ajuns și educația. A ajuns un lucru drăcovesc. Voi creați ciumpalaci care nu sunt buni la nimic. Nu pentru că vreți voi asta, ci pentru că asta e în curriculă. Și dacă voi nu le percepeți numerologic, participați la drăcovenia asta fără să vă dați seama.
Anatol Basarab, numerolog:
Un profesor psiholog cedează în fața numerologilor
Un profesor a cedat totuși în fața acestor afirmații. Camelia Condurache, de la Colegiul Tehnic Pontica din Constanța, a refuzat să mai asculte astfel de afirmații și a apăsat X la fereastra de Zoom.
Spune că a intrat în live cu mintea deschisă, curioasă, și se aștepta să dea peste persoane „puțin mai elevate”. Participi la un curs, asculți, ești atent, dar apoi filtrezi informația rațional, explică Condurache. La „ciumpalaci”, însă, a decis că e prea mult.
„Astea sunt metode puerile de analiză comportamentală, cunoașterea e mult mai complicată de atât. Nu poți cunoaște un om calculându-i vibrația zilei de naștere. Nu putem spune ceva despre un elev, până nu facem teste de aptitudini, studii de caz, sunt instrumente licențiate în cabinet. Avem nevoie de comunicare eficientă, de atentă observare. Acest model propus de numerologi nu poate funcționa”, explică psihologul școlar Camelia Condurache, care predă și ore de psihologie.
Profesoara mai spune că n-a putut accepta fermitatea unor afirmații din curs.
Mi s-au părut deplasate și nefondate afirmațiile categorice, modul în care a fost prezentată această metodă ca fiind cea mai bună, cum că, dacă nu cunoaștem cifrele destinului, noi, ca dascăli, nu ne vom descurca la clasă.
Camelia Condurache, psiholog școlar:
Cazul profesoarei Condurache a fost însă unul izolat. Aproape trei ore mai târziu, numărul constant de participanți rămâne la 600. Deși n-au avut voie să vorbească în timpul lecțiilor, dascălii sunt invitați să adreseze întrebări în chatul de comentarii.
Și un mesaj antimască
Au întrebat când se vor putea întoarce la clase, „numerologic vorbind”, care este vibrația interioară a României, a SUA sau a Suediei și cum se face calculul în cazul cifrelor romane.
Alții au lăsat mesaje de apreciere. Redăm câteva dintre ele.
- „Acest proiect este minunat, mulțumesc cu recunoștință minților luminate care nu l-au respins. Ce bun ar fi un curs de nutriție, yoga, să fie copiii învățați să mediteze, să folosească cristalele, reiki, dar deja visez”.
- „Vă mulțumim mult pentru suportul pe care ni-l acordați. Ne dorim mult să ne cunoaștem elevii cât mai bine, să desfășurăm un act pedagogic de calitate”.
- „E o onoare să particip”.
- „O prezentare excepțională! La subiect și cu sinceritate”.
„Încă trei ca Anatol și putem face pași mari în educație”.
La un moment dat, „maestrul” Basarab a vorbit și despre masca de protecție, obligatorie în toate spațiile publice în timpul pandemiei, afirmând una dintre zecile de teorii conspiraționiste care circulă în mediul online despre vaccinarea anti-COVID.
„Acum nu poți intra fără mască în magazin, în avion, data viitoare nu o să poți intra fără cip. Așa te cenzurează și cu masca”, a spus el.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro