„Eu nu cred că sunt săraci cei care stau în staţiile de autobuze şi aşteaptă să vină autobuzul sau tramvaiul. Nu îi putem considera săraci pe cei care stau acolo. Problema este că se poate pune o amprentă greşită pe aceste categorii de cetăţeni din marile oraşe care sunt responsabili şi care aleg variante alternative pentru deplasarea cu maşina proprie”, a afirmat joi ministrul Barna, într-o conferință de presă.

Tanczos a susținut că el merge frecvent cu metroul și chiar pe jos și a mai spus că la semafor vede multe maşini unde se află un singur om.

„Este o caracteristică pentru mobilitatea bucureşteană, lucru care trebuie să se schimbe. Trebuie să ne asumăm un disconfort, dar trebuie să trecem de această problemă şi să ne asumăm şi noi un alt comportament în calitate de cetăţeni”, susţine oficialul guvernamental.

Ministrul a mai precizat că toate marile oraşe din România au o calitate slabă a aerului, cel mai poluat fiind Bucureştiul, urmat de Braşov, Timişoara, Iaşi şi, surprinzător, Cluj-Napoca.

„Elementul-surpriză în acest an a fost Clujul, unde s-au văzut efectele măsurilor luate în ultimii ani. S-a văzut o îmbunătăţire a calităţii aerului. Eu înţeleg că măsurile luate de autorităţi sunt uneori nepopulare, dar alternativele nu există. Trendul este unul singur”, a completat Barna.

Urmărește-ne pe Google News