Guvernul a decis anul trecut, prin Ordonanță de Urgență, să plafoneze punctul-amendă la 145 de lei, această valoare urmând să fie păstrată pe tot parcursul anului 2018.
De obicei, orice modificare adusă salariului minim atrage automat și modificarea cuantumului amenzilor de circulație. Astfel, dacă salariul minim crește, atunci și amenzile cresc.
În țara noastră, cuantumul amenzilor rutiere se situează, în prezent, între 290 și 2.900 de lei, iar în cazul contravențiilor aplicate persoanelor juridice, acestea pot ajunge până la 14.500 de lei.
Există însă o țară din Europa care are un sistem de calcul al amenzilor aparte. Sistemul finlandez de calcul al amenzilor își are rădăcini într-o istorie mai veche a regulilor de circulație rutieră, datând din 1921.
Acest sistem care funcționează prin aplicarea „pedepselor progresive” are ca bază venitul impozabil al celui care se face vinovat de încălcarea regulilor de circulație.
Majoritatea șoferilor din Finlanda sunt sancționați cu sume cuprinse între 30 şi 50 de euro pe zi, atingându-se maxime de 400 sau 500 de euro. Dar există și cazuri în care amenzile au ajuns la sume exorbitante.
În anul 2015, un om de afaceri finlandez care declarase venituri de 6,5 milioane de euro pe an a fost prins de poliție în timp ce circula cu 103 km pe oră într-o zonă cu limita de viteză stabilită la 80 km pe oră. Bărbatul s-a ales cu o amendă de circulaţie în valoare de 54.000 de euro.
Tot în Finlanda, în anul 2002, un director al companiei Nokia care avea o avere de 14 milioane de euro a plătit o amendă de 116.000 de euro după ce a fost suprins circulând pe motocicletă cu 75 km pe oră într-o zonă cu limita de viteză de 50 km pe oră.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro