Miniştrii galezi au spus că o limită de 20 mile/oră va reduce decesele şi zgomotul şi va încuraja oamenii să meargă pe jos sau cu bicicleta.
Naţiunile Unite, organizaţiile de mediu şi cele de siguranţă rutieră au susţinut această măsură, dar politicienii oponenţi au declarat-o „un război împotriva şoferilor”.
Prim-ministrul galez: Decizia „va împiedica oamenii să-şi piardă viaţa”
Premierul Ţării Galilor a spus că măsura „va împiedica oamenii să-şi piardă viaţa”. „Îţi va lua un minut mai mult pentru a-ţi face călătoria şi vom salva vieţile a 10 oameni în Ţara Galilor în fiecare an, ca urmare a acestei contribuţii de un minut, ceea ce nu pare un târg nedrept”, a declarat Mark Drakeford.
Legea va modifica limita de viteză pe aproximativ 35% din drumurile din Ţara Galilor, unde stâlpii de iluminat nu se află la mai mult de 200 de yarzi (183 de metri) unul de celălalt.
Potrivit guvernului galez, costul de 32,5 milioane de lire sterline pentru lansarea noii limite de viteză la nivel naţional este „depăşit” de impactul redus asupra sistemului de sănătate (NHS) şi serviciilor de urgenţă, despre care un studiu a spus că ar putea economisi 92 de milioane de lire sterline pe an.
Dar o consultare comandată de guvernul galez a constatat că mai mulţi oameni sunt împotriva limitei de viteză decât o sprijină.
Impactul economic
Unul dintre documentele guvernului condus de laburişti spune că durata mai mare a călătoriilor ar putea cauza un dezavantaj economic „substanţial”.
„Estimarea sa centrală” este un impact economic de 4,5 miliarde de lire sterline în 30 de ani, deşi miniştrii au recunoscut că a existat o „incertitudine semnificativă” cu privire la această cifră şi o „dezbatere profesională activă” cu privire la modul în care a fost calculată.
„Un război împotriva şoferilor”
Liderul Camerei Comunelor a Marii Britanii, Penny Mordaunt, a numit noua limită implicită de 20 de mile/oră „o nebunie” şi a spus că aceasta „pedepseşte” şoferii.
Conservatorii galezi au spus că sunt în favoarea unei limite de 20 mile/oră în apropierea şcolilor, spitalelor şi caselor de îngrijire, dar au considerat că generalizarea este „dezastruoasă, sincer ridicolă şi un război împotriva şoferilor”.
Guvernul galez evocă un „impact mic” asupra duratei de călătorie
Miniştrii galezi au spus că impactul asupra duratei de călătorie va fi „mic”, şoferii având nevoie în medie de mai puţin de un minut în plus pe călătorie.
„Îmi amintesc când a fost introdus etilotestul şi câţi oameni păreau să creadă că este destul de bine să petreci noaptea în pub şi apoi să conducă. Nu ne-am gândi niciodată să ne întoarcem la asta acum. Acest lucru va avea nevoie de timp pentru ca oamenii să se obişnuiască. Odată ce se vor obişnui, cred că oamenii se vor uita în urmă şi se vor întreba de ce am fost pregătiţi să tolerăm traficul care merge cu viteză excesivă în zonele urbane”, a spus Drakeford.
Acesta le-a cerut angajatorilor să ia în considerare noua limită pentru lucrătorii din industriile de asistenţă socială şi de livrare pentru a-şi face treaba, „într-un mod care să le permită să o facă în limitele legii”.
Cine sprijină limita de viteză de 20 de mile/oră
ONU a cerut ca limitele de viteză de 20 mile/oră sau 30 km/oră (18,6 mile/oră) să fie norma pentru oraşe şi sate din întreaga lume, în timp ce Societatea Regală pentru Prevenirea Accidentelor (Rospa) a încurajat utilizarea mai largă a limitelor de 20 mile/oră ca mijloace „considerabil mai puţin costisitoare” de calmare a traficului.
Un grup de organizaţii din Ţara Galilor şi din Marea Britanie, precum Friends of the Earth Cymru, Action for Children şi Sustrans Cymru, au susţinut „contribuţia uriaşă la străzi mai echitabile şi comunităţi mai viabile”.
Consiliul European pentru Siguranţa Transporturilor (ETSC) a afirmat că limita de viteză mai mică a Ţării Galilor reprezintă o situație în care toți au de câștigat („win-win situation”, n.r.), adăugând: „Ţara Galilor merită felicitată pentru că este una dintre primele ţări din lume care a făcut această schimbare la nivel naţional”.
„Unora le place să vorbească despre limitele de viteză urbane mai mici ca parte a aşa-numitului război împotriva şoferilor, dar asta este evident un nonsens. De fapt, ceea ce s-a întâmplat în ultimele decenii este că maşinile au ajuns să domine satele, oraşele şi oraşele noastre în detrimentul altor moduri de transport mai sigure şi mai sănătoase”, a spus Dudley Curtis, de la ETSC.
De ce trece Țara Galilor la limita de 20 de mile/oră?
Guvernul galez a spus că limita naţională de viteză de 20 mile/oră va reduce coliziunile rutiere, decesele rutiere, zgomotul şi poluarea, încurajând în acelaşi timp mai mulţi oameni să meargă pe jos sau cu bicicleta.
Ultimele cifre oficiale arată că mai multe persoane au fost ucise sau rănite grav în zonele cu limite de viteză de 30 mile/oră din Ţara Galilor anul trecut decât la orice altă limită de viteză.
Grupul de siguranţă rutieră Brake a cerut ca limita implicită de 20 mile/oră să fie extinsă în Anglia, dar guvernul britanic a exclus acest lucru.
Scoţia încă se gândeşte dacă să urmeze exemplul, în timp ce limita redusă a fost recomandată în Republica Irlanda.
Din cele 22.000 de mile (35.171 de kilometri) de drumuri din Ţara Galilor, aproximativ 7.700 mile (12.500 kilometri) își vor schimba limita de viteză de la 30 mile/oră la 20 mile/oră, începând de duminică.
Foto: Profimedia Images
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
durban22 • 18.09.2023, 08:47
O decizie binevenita, care nu face altceva decat sa protejeze viata oamenilor !.