Ministerul Transporturilor a intocmit un act normativ privind modificarea tarifelor la calea ferata, in sensul alocarii unor subventii mai mari pentru biletele la trenurile personale si mai mici la trenurile de rang superior.
„Proiectul se afla in curs de avizare la celelalte ministere si speram ca pana in octombrie sa fie aprobat”, a spus Miron Mitrea. „Sistemul actual de tarifare este necomercial, in sensul ca se face protectie sociala la toate categoriile de trenuri si pentru toate clasele. Din pretul actual, 60% e subventionat. 25% din calatori beneficiaza de reduceri sau nu platesc deloc”, a spus Vasile Olievschi, director general transporturi.
Tot ieri, ministrul Mitrea a anuntat ca drumul cu trenul spre Viena si Atena va fi mai rapid. Celebrul tren Pendolino va fi introdus pe relatia Bucuresti-Atena, din vara viitoare.
„Romanii vor avea astfel un mijloc rapid de transport pentru jocurile olimpice din Atena, din 2004”, a spus Mitrea. Spre Viena va fi introdus un tren doar cu vagoane pentru destinatia finala. Si spre Brasov se va ajunge mai repede, cu masina. Lucrarile de reabilitare a drumului national Bucuresti-Brasov se vor incheia in 2003. Abia de atunci va fi posibila reducerea duratei de transport la maximum o ora si jumatate.

 
 

Urmărește-ne pe Google News