În mai multe rânduri, TAROM a încercat să vândă aceste avioane, însă abia în primăvara anului trecut, tranzacția s-a materializat.
Vânzarea aeronavelor este parte a planului de restructurare a TAROM, care prevede reînnoirea și uniformizarea flotei. Acest lucru va permite reducerea semnificativă a costurilor (de exemplu: costurile de întreținere, cele cu combustibilul etc.), precum și oferirea unor servicii mai bune clienților.
Conform documentului consultat de Boarding Pass, TAROM a obținut 9.870.000 de dolari de la compania din Caraibe. Suma apare în datele financiare pe anul 2023, an în care pierderile s-au cifrat la 87 milioane de lei.
Pentru un ATR, TAROM a primit 1.410.000 de dolari, mult sub prețul de 2,85 milioane de dolari pe care compania îl anunța în 2020.
Doi experți consultați de Boarding Pass au precizat că atunci prețul ar fi fost supraestimat, în timp ce prețul de vânzare este mai aproape de realitate.
Cele 7 ATR-uri 42-500, scoase treptat din uz în România și care au ajuns în Caraibe, au fost asamblate și livrate companiei TAROM în perioada 1998-1999, doar unul dintre ele fiind din anul 2000.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro