- Potrivit site-ului oficial, AirHelp este lider global de piață în ceea ce privește drepturile pasagerilor și compensările legate de problemele cu zborurile (întârzieri, anulări). „Suntem cea mai mare organizație pentru drepturile pasagerilor de pe cursele aeriene. Ne-am înființat în 2013, am ajutat 2,5 milioane de pasageri să primească despăgubiri. Rețeaua noastră de firme de avocatură se întinde în peste 35 de țări și jurisdicții”.
Cuprins:
Scorul AirHelp 2024 analizează performanța companiilor aeriene la nivel global. Raportul a acoperit date din ianuarie până în octombrie.
A folosit factori precum afirmațiile clienților la nivel global, performanța legată de respectarea timpilor de zbor și feedbackul pasagerilor cu privire la mâncare, confort și serviciile echipajului de bord.
„Încurajăm companiile aeriene să asculte în mod constant feedback-ul pasagerilor”
Potrivit CEO-ului AirHelp, Tomasz Pawliszyn, „clasamentul urmărește să ofere un instantaneu al performanței companiilor aeriene și să încurajeze companiile aeriene să asculte în mod constant feedback-ul pasagerilor”.
În acest an, Brussels Airlines, parte a Lufhansa Group, a fost considerată cea mai bună companie pentru a vă rezerva călătoria. A detronat Qatar Airways, care a deținut primul loc din 2018 până în 2023.
Compania aeriană belgiană, condusă de managerul german Dorothea von Boxberg (50 de ani) din aprilie 2023, a obținut 8,1 din 10 puncte posibile, învingând Qatar Airways cu 0,1 puncte. Principalul motiv al succesului său este procesarea cererilor, „viteza și competența în gestionarea cererilor clienților”.
Două companii americane și una din Islanda completează top 5.
Top 10 cele mai bune companii aeriene din 2024
- Brussels Airlines (Belgia)
- Qatar Airways (Qatar)
- United Airlines (SUA)
- American Airlines (SUA)
- Play (Islanda)
- Austrian Airlines (Austria)
- LOT Polish Airlines (Polonia)
- Air Arabia (EAU)
- Wideroe (Norvegia)
- Air Serbia (Serbia)
În top 20 se mai află Ettihad (11), Iberia (15), Qantas (16) sau SAS (18).
În ceea ce privește cele mai proaste companii aeriene, Tunisair este pe ultimul loc, 109. În afară de TAROM printre ultimele 10 companii aeriene se află Buzz (o companie aeriană poloneză), Bulgaria Air, transportatorul turc Pegasus Airlines și Air Mauritius.
Top 10 cele mai proaste companii aeriene din 2024
- 109. Tunisair (Tunisia)
- 108. Buzz (Polonia)
- 107. Nouvelair (Tunisia)
- 106. Bulgaria Air (Bulgaria)
- 105. El Al Israel Airlines (Israel)
- 104. Pegasus Airlines (Turcia)
- 103. IndiGo (India)
- 102. TAROM (România)
- 101. Air Mauritius (Mauritius)
- 100. SKY Express (Grecia)
Nota zero pentru procesarea cererilor!
Potrivit AirHelp, Tarom are un scor total de 4,82 de puncte (10 posibile): 6,9 pentru respectarea orarului de zbor, 7,6 pentru feedback-ului clienților și 0 (zero) pentru procesarea cererilor.
- Dintre companiile low-cost, Eurowings ocupă locul 12, Wizz Air – 53, Ryan Air – 54, Volotea – pe 71 sau EasyJet – pe 82,
Compania aeriană IndiGo a respins concluziile sondajului: „Ne reiterăm promisiunea de a oferi clienților o experiență de călătorie la timp, accesibilă și fără probleme. Datele publicate AirHelp, o agenție de procesare a plângerilor din UE, nu raportează dimensiunea eșantionului din India și nici nu iau în considerare liniile directoare de compensare utilizate de aviația globală”.
Airhelp a inclus 109 din cele aproximativ 800 de companii aeriene din întreaga lume în clasamentul său.
TAROM: Nu există transparență în evaluare
Compania TAROM a transmis că nu poate valida clasamentul companiilor aeriene realizat global de către compania AirHelp, „considerând că metodologia și criteriile utilizate sunt netransparente și nu oferă o imagine fidelă a performanței fiecărei companii menționată în clasament”.
„Clasamentul AirHelp analizează trei criterii principale, începând cu punctualitatea zborurilor, feedback-ul pasagerilor și procesarea reclamațiilor. Conform IATA, companiile aeriene din întreaga lume sunt prognozate să transporte aproximativ 9,5 miliarde de pasageri în 2024. În acest context, TAROM, care estimează un număr de aproximativ 2 milioane de pasageri în 2024, consideră că eșantionul folosit în studiu (20.000 de persoane, global) nu poate oferi o imagine corectă asupra performanțelor companiilor aeriene, cu atât mai mult cu cât nu sunt prezentate transparent eșantionările per public călător și companie”, se arată în punctul de vedere al companiei aeriene de stat.
Compania consideră că în privința coeficientului 0 acordat la criteriul de procesare a reclamațiilor, acesta „ridică semne de întrebare” pentru că TAROM a înregistrat în acest an „un progres semnificativ în soluționarea cererilor de reclamații”. Mai precis, dintr-un total de circa 4.600 de cereri înregistrate în 2024, peste 50% sunt deja gestionate (1.381 cazuri soluționate complet și 1.120 în curs de rezolvare).
Compania TAROM a precizat că criteriile și metodologia de evaluare nu sunt clare sau transparente.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Andan09 • 10.12.2024, 20:32
Eu am jurat ca nu mai merg cu Tarom niciodata dupa cum am fost tratat de o insotitoare ani in urma si dupa cum au intarzieri fara motiv...
Zero_barat • 10.12.2024, 14:36
Diferenta e si in profilul natiunii care utilizeaza primordial serviciile. Din experienta mea, LOT (de exemplu) e in cel mai bun caz la un nivel cu Tarom. Dar polonezii lauda si promoveaza tot ce e polonez, pe cand romanii critica si ridiculizeaza tot ce e romanesc. De aici diferentele...