Pe 26 octombrie 2024, la ora 14:50 de minute, o aeronavă a companiei naționale de transport aerian va decola, pentru ultima oară, spre București, de pe Aeroportul Heathrow.
De a doua zi, de pe 27 octombrie, sloturile orare ale TAROM vor fi transferate către Qatar Airways, pentru curse Doha-Londra.
Tranzacția dintre TAROM și Qatar Airways a fost înregistrată la Aeroportul Heathrow pe 14 august.
Decizia a fost luată, spune un purtător de cuvânt al companiei pentru Europa Liberă, pentru „îndeplinirea unui nou obiectiv asumat față de Comisia Europenă în cadrul planului de restructurare”.
„Tranzacția este în proces de finalizare, conform planului de restructurare aprobat, care prevede această acțiune pentru asigurarea sustenabilității companiei pe termen lung”, a transmis TAROM, la solicitarea Europa Liberă.
Suma obținută din vânzare va fi folosită pentru plata unei datorii către Compania Națională de Aeroporturi București.
TAROM nu a precizat care a fost prețul vânzării sloturilor de pe Heathrow către Qatar Airways. Este singurul aeroport londonez pe care compania zbura.
TAROM a închis și alte rute tradiționale, tot ca parte a planului de restructurare: Viena, Barcelona și Munchen.
Problemele financiare ale companiei aeriene de stat sunt tot mai grave de la an la an. În 2022, datoriile TAROM ajunseseră la 55 de milioane de euro.
Compania de transport aerian avea de plată cel mai mult către Compania de Aeroporturi București, în contul chiriei hangarelor, peste trei milioane de euro, la sfârșitul lui 2022.
Iar dacă la sfârșitul lui 2022 TAROM datora către bugetele de stat puțin peste 16 milioane de euro, în martie 2024, suma ajunsese la 20 de milioane de euro.
Compania aeriană națională estima un profit net de 278,53 milioane de lei în acest an, față de pierderi de 99,47 milioane de lei în 2023.
Ultima dată când TAROM a înregistrat profit a fost în 2007, conform datelor Ministerului de Finanțe
Pe 8 iulie, zeci de curse ale companiei au fost anulate „din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor”. A fost o „grevă mascată”, încheiată cu un acord cu piloții.
K476 • 17.08.2024, 01:03
Foarte bine, sa vanda tot si sa puna lacatul daca nu sunt in stare, ca m-am saturat sa tot platesc pt Tarom. Platesc de 30 de ani si nu am beneficiat niciodata. Avem alocatii pt copii mizerabile ca sa cotizam la toti nesimtitii.
gigiladrea • 16.08.2024, 22:08
de 34 de ani ramane aceeasi intrebare - de ce are statul o multime de companii diverse si nu le-a privatizat ? inteleg ca energia si cfr sunt strategice cu toate ca s-a privatizat inexplicabil petromul dar restul ? inclusiv tvr si radiodifuziunea ptr ca numai dictaturile au televiziuni nationale si radiodifuziuni nationale sau suntem si noi in dictatura mafiei psdnl de 34 de ani dar ne-au mintit atat de convingator incat nu ne-am prins ? ptr ca asa s-ar parea