UPDATE ora 18.10: După apariția informației, compania TAROM susține că „operează în 2024 zborurile spre Londra, cu aceeași frecvență zilnică și același program ca în anul anterior”.
Compania de stat a precizat că ruta București-Londra este deschisă în acest moment, iar sloturile de zbor aparțin companiei.
„Deși în Planul de restructurare al companiei sunt aprobate mai multe măsuri care conduc la viabilitatea companiei, inclusiv acelea care prevăd retragerea optimă din operarea unor sloturi, aceste măsuri sunt puse în practică doar în contextul în care servesc intereselor companiei și obiectivului de profitabilizare a activităților”, mai precizează TAROM.
Știrea inițială: Decizia a fost aprobată de Adunarea Generală a Acționarilor companiei de stat, în contextul situației dificile prin care trece în ultimii ani.
„Luând în considerare că prin Planul de restructurare al Companiei TAROM, propus de Consiliul de Administrație și aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor, este prevăzută închiderea rutei București – Londra, aprobă atribuirea contractului de vânzare a sloturilor LHR (aeroportul Heathrow din Londra – nr.) ofertantului Virgin Atlantic pentru suma de 22 de milioane de lire sterline, începând cu sezoanele de vară 2024 și iarnă 2024 (conform Planului de restructurare aprobat prin hotărârea AGA din 07.12.2022 și comunicat Comisiei Europene)”, se arată în decizia acționarilor, publicată săptămâna trecută în Monitorul Oficial.
Decizia a fost necesară pentru restructurarea și optimizarea costurilor companiei. „Pentru a primi aprobarea Comisiei Europene pentru schema de ajutor de stat de peste 150 de milioane de € destinată sprijinirii TAROM, era imperios necesar ca TAROM să inițieze acțiuni de generare de venituri proprii, inclusiv prin vânzarea unor active importante care să contribuie la obținerea unui venit semnificativ”, a explicat specialistul în aviație Marius Popescu, fost purtător de cuvânt al companiei.
În mai 2021, România a notificat Comisiei Europene un plan de restructurare a TAROM care vizează raționalizarea activităților companiei aeriene, reînnoirea flotei învechite și creșterea veniturilor. „Această acțiune reflectă eforturile de a asigura viabilitatea pe termen lung a TAROM și de a îndeplini condițiile stricte impuse de Comisia Europeană pentru acordarea ajutoarelor de stat”, a mai afirmat fostul purtător de cuvânt al companiei.
a estimat TAROM pentru finalul anului 2023, în scădere cu doar 4 salariați față de 2022, iar salariul mediu este de 10.592 de lei, adică aproximativ 2.120 de euro.
În decembrie 2023, compania de stat a transmis că „intră în linie dreaptă în procedura de aprobare de către Comisia Europeană a planului de redresare al companiei, îndeplinind condițiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare”, pentru a nu intra în faliment. TAROM așteaptă acum unda verde de la Comisia Europeană, care ar putea veni până la finalul lunii martie.
TAROM a suspendat în ultimii ani zboruri către alte destinații importante, precum Viena și Munchen.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
K476 • 06.02.2024, 01:30
For 30 years, we have been paying this company to lose money. It had to be closed since then. Now it is already urgent. He has not had a positive performance since 1990.