În schimb, autoturismele poluante nu vor pot intra, nici măcar contra unei taxe, în zona delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzeşti.
De fapt, introducerea taxei de acces în centrul Bucureștiului, eliminarea locurilor de parcare fără taxa și a parcărilor ilegale, modernizarea parcului auto RATB, modernizarea rețelei de străzi, prioritizarea transportului public prin benzi unice, amenajarea de piste pentru biciclete și introducerea tuturor intersecțiilor semaforizate în sistemul inteligent de management al traficului – sunt doar câteva dintre măsurile propuse de Primăria Capitalei în planul integrat de calitate a aerului, document pus în dezbatere publică și citat de auto-bild.ro.
“Aş merge mult pe sistemul din Germania în care de fapt nu intră maşinile care poluează. Nu este o supra-taxare, ci este o limitare a maşinilor. Care sunt zonele unde poţi să staţionezi, şi există de fapt indicatoare, acolo să plăteşti. Să poţi să plăteşti parcarea cu telefonul, să poţi plăti cu sisteme moderne, să implementăm şi noi sisteme moderne de plată, la Sibiu la Cluj deja sunt oraşe care funcţionează”, spune Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport București-Ilfov, pentru incont.stirileprotv.ro.
Oficialii ATBI susţin că, dacă această regulă ar intra în vigoare, 82% dintre maşinile cu motoare pe benzină şi 74% dintre maşinile cu motoare diesel înmatriculate în Bucureşti nu ar mai avea acces în zona centrală.
Detaliile despre acest plan au fost prezentat cu ocazia unei dezbateri pentru Planul de Calitate a Aerului. Au fost prezentate principalele măsuri pe care Capitala vrea să le pună în practică ca să reducă efectele poluării. Potrivit Primăriei, traficul este principala sursă de poluare. Apoi, este încălzirea rezidențială. Principalii poluanţi din cauza traficului sunt oxizii de azot, benzenul şi monoxidul de carbon.
„Planul de calitate a aerului a fost întocmit având în vedere măsurile, investiţiile preconizate prin Planul de Mobilitate Durabilă şi prin toate planurile care vizează dezvoltarea Bucureştiului. Astfel, a trebuit să corelăm toate măsurile cu cele de transport sau cu acţiunile de mediu, cu strategia de dezvoltare a serviciului de salubrizare, cu planul de acţiune de reducere a zgomotului, înnoirea parcului auto şi creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe”, a precizat Ioana Şuteu, şefa Serviciului de Monitorizare a Calităţii Mediului din cadrul PMB, citată de Mediafax.
În prima parte a anului 2017, autorităţile anunţaseră un proiect care prevedea înlocuirea timbrului de mediu cu o taxă de acces în marile oraşe, prin care fiecare maşină să primească un sticker în funcţie de norma de poluare şi, eventual, să nu aibă dreptul de a tranzita centrul.
Între timp, lucrurile s-au schimbat, iar noua taxă care va înlocui timbrul de mediu nu va mai avea nicio legătură cu accesul în centrul oraşelor.
Primăria Municipiului București (PMB) administrează 8.500 de locuri de parcare, în acest moment, iar cele de sector alte 30.000, adică sub 3% din totalul maşinilor.
Totuși, Primarul Capitalei, Gabriela Firea, declara – anul trecut – că instituirea unei taxe de centru în Bucureşti se va produce abia după modernizarea parcului auto RATB.
„Dat fiind faptul că sistemul de transport public reprezintă infrastructură critică, iar funcţionarea defectuoasă a acestuia are un impact direct şi negativ asupra cetăţenilor, Municipalitatea a decis că pentru urgentarea înnoirii parcului auto al RATB să demareze o procedură paralelă pentru achiziţionarea unui număr de 200 de autobuze urbane EURO 6, prin intermediul instituţiilor financiare internaţionale precum BERD, care vor oferi atât asistenţă tehnică de specialitate cât şi finanţarea necesară”, spunea, atunci, Gabriela Firea.
CITEȘTE ȘI… EXCLUSIV/Gabriel Fătu acuză managerul unui teatru că l-a furat. ”Am plătit din buzunar salariile actorilor, am primit în schimb bilete la ordin false”
EXCLUSIV/Viorel Lis are nostalgii și…se joacă de-a primarul. Va oficia căsătorii ”de probă”, de Ziua Îndrăgostiților
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro