Visul oricarui taximetrist, sofer de firma sau patron, masina spatioasa cu un consum convenabil  a devenit realitate. Dacia a scos pe piata modelul Logan alimentat cu gaz petrolier lichefiat, GPL. Masina a fost dotata cu un nou rezervor, de 35 de litri pentru gaz, motorul de 1.4 litri putand fi alimentat alternativ cu benzina sau GPL.

Dacia continua seria succeselor cu un nou model din gama Logan, mai exact varianta cu motor de 1.4 litri alimentat si cu gaz petrolier lichefiat, care respecta normele Euro 4. Masinii i-a fost adaugat un rezervor suplimentar pentru GPL plasat in locul rotii de rezerva. In momentul lansarii, producatorul ochea drept target companiile cu o flota auto considerabila, interesate astfel de caracterul economic al masinii.

Iata cum, pentru o zi, am dat liber soferului ziarului, desemnat pentru o delegatie in Ramnicu Valcea, devenind taximetrist la volanul Loganului GPL, iar colega noastra Dana Neagu – ‘client. Pornim din nordul Capitalei, traseul ales avand putin peste 500 de kilometri. Am trecut de pe  benzina pe GPL prin simpla apasare a unui buton de pe plansa de bord. Din acel  moment, demarajul a fost mai slab. De asemenea, o mica problema inca nerezolvata de Dacia, care va poate induce in eroare, e consumul de carburant indicat de computerul de bord. Acesta nu recunoaste trecerea pe GPL, asa ca indiferent de faptul ca ati trecut deja pe gaz, computerul va indica in continuare ca masina consuma benzina. Singurul indicator care transmite informatii cu acuratete e volumul de benzina din stanga ecranului de pe bord, controlat de plutitorul din rezervor. Volumul de gaz e indicat de o serie de beculete instalate in jurul butonului care schimba modul alimentarii.

Dupa 400 de kilometri parcursi, beculetul rosu indica faptul ca gazul se terminase. Totusi, am fortat alimentarea cu gaz inca 100 km, cu succes.

Asadar, cu un consum de 7% si viteza maxima de 150 km/h, pe traseul parcurs de noi Loganul GPL se dovedeste o masina mai mult decat rentabila, mai ales daca tinem cont ca litrul de GPL costa 1,6 lei, jumatate din pretul benzinei.
Datorita normei EURO 4 taxa de prima inmatriculare e doar 160 de euro.

Modelul break pe gaz urmeaza sa fie lansat. Cand vor incepe vanzarile, viitorii proprietari vor uita de inconvenientul rotii de rezerva, lasata in portbagaj. Prin rabatarea banchetelor spate ei vor castiga un spatiu de depozitare generos

Pentru a face viata soferului mai usoara, Dacia a amplasat gura de alimentare cu GPL chiar langa cea de benzina. Pentru alimentare soferul mai are la dispozitie o piesa care se monteaza ulterior pentru fixarea pompei de gaz din benzinarie

Locul rotii de rezerva a fost luat de rezervorul de 35 de litri pentru instalatia GPL. Din acest motiv, roata a fost imbracata intr-o husa si asezata in portbagaj. Din pacate, acest lucru a redus un pic capacitatea de incarcare a portbagajului

Firma italiana Landi Renzo, care s-a ocupat de montarea instalatiei GPL pe noile Loganuri, merita o bila alba pentru ca, in timpul tranzitiei benzina – gaz, masina  nu mai vibreaza, asa cum ne obisnuisera cu instalatiile improvizate

Caseta tehnica

Modele disponibile: Preference ? 8000 € (pret de baza + TVA)
Laureate ? 8.800 € (pret de baza + TVA)
Motorizare: 1.4 litri benzina/GPL
Norma de poluare: Euro 4
Viteza maxima: 160 km/h
Consum: mediu – 6.9l/100 km, urban – 9.4l/100 km,
extraurban – 5.5l/100 km
Sursa: www.dacia.ro

 
 

Urmărește-ne pe Google News