De cealaltă parte, reprezentanții companiilor de ridesharing își pun speranța ca proiectul de ordonanță care reglementează aceste servicii să se afle pe ordinea de zi a Guvernului în ședința de joi. Aceștia mai propun ca taximetriștii să aibă acces la platformele de transport alternativ.
Potrivit Gândul.info, taximetriștii au amenințat cu greva foamei și au precizat că, dacă legea va intra în vigoare, șoferii care folosesc platforme precum Uber, Bolt și Clever vor falimenta programul Rabla deoarece pot folosi mașini cu 15 ani vechime.
„Vreţi să faceţi din taximetrie ajutor social pentru hârburi”, au strigat taximetriştii în sala de conferinţe a Ministerului Transporturilor.
„Astăzi, o Dacie cu semnătura lui Iliescu poate să facă Bolt”, au mai adăugat aceştia, conform sursei citate.
De asemenea, taximetriștii susțin că sunt de acord cu legiferarea acestui tip de transport, dar să se facă în conformitate cu transportul public de persoane.
„Avem vechimea autoturismului, pentru că avem un program Rabla în România care vorbeşte de o vechime de 8 ani a maşinilor, iar aici noi legiferăm şi autorizăm transport de persoane care să ducă copiii noştri, familiile noastre, pe o vechime de 15 ani, ceea ce nu este normal. Iar dacă copiem într-adevăr transportul în regim de taxi, să îl copiem întrutotul, adică cu aparate fiscale, cu înregistrare fiscală pe teritoriul României, inclusiv a platformelor, nu doar a transportatorilor, pentru că banii pleacă din ţară şi nu se întorc taxele pentru acei 25% de exemplu tot în România, rămân afară”, a precizat Mihai Ghişa – prim vicepreşedinte pe ramura taxi la FORT, conform Agerpres.
Reprezentanții taximetriștilor spun că sunt nemulțumiți de parcursul legislativ și că urgența nu este justificată, cerând ca proiectul să fie dezbătut încă două-trei luni.
De asemenea, taximetriștii au mai contestat termenul de „tarif dinamic”, cerând aparate de taxat metrologic și fiscal pentru șoferii de pe platforme precum Uber, Bolt și Clever.
De cealaltă parte, companiile de ridesharing au afirmat că nu înţeleg de ce un serviciu digitalizat ar trebui să revină la vechea facturare tradiţională. Ei spun că proiectul legislativ este normal pentru o ţară modernă, membră a Uniunii Europene.
„Noi ne dorim ca ordonanţa de urgenţă să intre pe ordinea de zi a Guvernului în şedinţa de joi, pentru că situaţia din trafic este tot mai gravă de la o zi la alta. Sunt peste 150 de şoferi sancţionaţi, majoritatea dintre ei sunt cu plăcuţele ridicate. Ei au maşinile personale indisponibile în momentul ăsta”, a declarat, la sfârşitul dezbaterii, Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală, reprezentantul Uber, Bolt şi Clever.
Concluziile s-au arătat favorabile activităţilor de transport alternativ, întrucât reprezentanţii Ministerului Transporturilor au afirmat că susţin tehnologia în business şi vor să creeze o platformă universală care să mulţumească şi cerinţele taximetriştilor.
Citește și:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro