Principala revendicare a rămas aceeași, anume ca Bolt și Uber să fie obligate să declare veniturile obținute și să plătească taxele corespunzătoare. În trecut, taximetriștii au amenințat că, dacă cerințele nu li se rezolvă, sunt dispuși să blocheze traficul în București.
Asociaţiile care reprezintă taximetriştii au acuzat ceea ce ei numesc concurenţă neloială în acest domeniu de activitate, despre care spun că este dereglementat, prin adoptarea unei legislaţii defectuoase privind transportul alternativ de persoane.
„Asociaţia Naţională a Patronatului Operatorilor de Transport în regim de Taxi ANPOTRT, Asociaţia Banat Crişana – Taxi, Asociaţia de Monitorizare Taxitransilvania, Asociaţia Clubul Taximetriştilor Liberi de Pretutindeni, Asociaţia Taxi Transilvania şi Asociaţia Banat Taxi anunţă un amplu miting pentru data de 13.03.2024. Protestul va avea loc în Piaţa Constituţiei, între orele 9.00 – 18.00 şi sunt aşteptaţi participanţi din toate judeţele ţării”, au transmis protestatarii.
Ei susțin că în ultimele 9 luni, adică de la protestul din 20 iunie 2023, au depus mai multe documente la Guvern, la Ministerul Transporturilor, la Ministerul Digitalizării şi în Parlament, au participat la negocieri, dar fără niciun rezultat.
Ministerul Transporturilor vrea modificarea legii, dar lipsește cerința fiscalizării Uber și Bolt
Ministerul Transporturilor a pus recent în transparență un proiect de ordonanță de urgență care să modifice legea transportului alternativ, a relatat Europa Liberă. În textul de OUG se propune interzicerea transportului alternativ cu autoturisme închiriate sau cu contract de comodat, dar se prevede și posibilitatea efectuării acestui tip de transport doar în localitatea în care e înmatriculată acea mașină.
Dar în OUG-ul propus lipsesc două lucruri cerute de taximetriști, anume limitarea numărului mașinilor de transport alternativ și fiscalizarea serviciului de către Bolt și Uber.
„Lipsește ceva de acolo, legat de fiscalizare și limitare. Când o să apară și alea o să mergem să discutăm cu Guvernul. Pe termen mediu-lung, nu ne ajută”, a declarat Ioan Pugna, purtător de cuvânt al ANPOTRT.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
K476 • 13.03.2024, 19:36
Vor drepturi ca si ca unii si ca altii si ca transportul public, dar nimic de obligatii? Cum facem sa fiscalizam corect taxiurile, sa eliminam aparatele de taxat si plata sa se faca la vedere? Sa avem o estimare a costului, sau pretul final al calatoriei, inainte sa ne urcam in taxi?
X01Y • 13.03.2024, 15:34
Și eu îmi doresc ca firmele de taxi să se dizolve, să dispară, să se ducă învârtindu-se. Toți *** se cred smardoi în mașinile lor infecte, cu aparatele de taxat blocate sau dereglate ca să poată fura mai mult. La muncă, unu nu s-ar duce, dar la înșelat sunt primii. Mai bine, *** !
Acest comentariu a fost moderat pentru: limbaj vulgar sau jignitor.
danutz61 • 13.03.2024, 12:49
Sunt fe acord cu cerintele lor de desfiintare a taxiurilor. Mult mai bine e cu Uber, Bolt etc.