prevederilor manifestandu-se intr-un lant ce nu se mai termina. Era, desigur, necesara o lege care sa impuna ordinea, sa stopeze agresiunea „pietarilor”, a taximetristilor clandestini, sa asigure civilizatia si controlul asupra unei prestatii importante. Dar legea inca nu se aplica decat partial, iar asupra sistemului vin reglementari locale, deseori dupa ureche, iar uneori chiar ciudate, cum ar fi obligarea celor ce lucreaza si de 25 de ani ca taximetristi profesionisti, cu carte de munca, sa mai plateasca o data scolarizarea.
La 1 martie au aflat ca aceia care inca nu au, in Bucuresti, in afara licentei emise de Autoritatea Rutiera Romana (valabila pentru transporturi in toata tara) si o autorizatie eliberata de Primaria Capitalei, nu mai pot circula. Iar termenul ar fi expirat. Alti bani, alte drumuri, alta distractie. Nemultumirile sunt legate si de limitarea numarului de licente pentru Capitala, stabilit de Primarie la 8.000. S-ar putea spune ca sunt destule. Masura insa contravine flagrant economiei de piata, in care doar legea cererii si a ofertei face viabil sau nu un prestator.
S-a cazut la intelegere cu Primaria
Florin Iordache, directorul firmei de taximetre „Glucoza” SA, vine insa cu cateva precizari de natura sa mai risipeasca din confuzii. Pana la 20 martie toti taximetristii care au licenta ARR pot circula fara probleme. Dupa 20 martie este necesara si autorizatia de la Primaria Generala, ori cel putin bonul de inregistrare ca dosarul solicitantului a fost depus la aceasta institutie. Termenul a fost fixat vineri, printr-o intelegere intre Camera Nationala a Taximetristilor si Primaria Generala, tocmai spre a se depasi criza, provocata si de neglijenta multor soferi. Cat priveste culoarea galbena, pana prin 2005, in Bucuresti, taximetristii pot sta linistiti.
Soferii „intarziati” mai pot cere autorizatie
Reprezentantii Primariei Bucuresti sustin ca potrivit Legii 38/2003, pana la 1 ianuarie 2004, toti prestatorii de servicii de taxi trebuia sa obtina noi autorizatii din partea autoritatilor. „Pana la sfarsitul lui 2003, doar 70 de persoane au solicitat aceasta autorizatie. De aceea, Consiliul General a aprobat prin Hotararea 169/2003, prelungirea duratei de valabilitate a vechilor licente de taxi si de transport pana la sfarsitul lunii februarie, dar a impus ca termen limita de depunere a dosarelor data de 9 februarie a.c.”, ne-a spus Gheorghe Udriste, seful Directiei de Transporturi din cadrul Primariei Capitalei. Cu toate acestea, pana la 9 februarie doar 3.347 de taximetristi au solicitat autorizatie, desi primaria anuntase ca va autoriza 8.000 de taximetre. „Chiar daca a expirat termenul impus prin hotararea Consiliului, noi am reluat azi (n.r. ieri) procedura de autorizare pentru cei intarziati. Pana la emiterea celor 8.000 de autorizatii permanente si a celor 2.000 sezoniere, intre zilele de 1 si 10 ale fiecarei luni se pot depune dosarele, intre 11 si 20 vor fi verificate, iar intre 21 si 30/31 se vor elibera autorizatiile”, a explicat Udriste.
Taximetristii isi pot desfasura activitatea in baza licentelor eliberate de Autoritatea Rutiera Romana si a bonului de inregistrare DOX a dosarului depus la PMB.