Strategii campaniei lui Joe Biden au început mai multe discuții cu diverse vedete de tot felul pentru a asigura promovarea candidatului democrat în spațiul virtual, inclusiv pe platforme sociale precum Instagram și TikTok, înaintea alegerilor din noiembrie, scrie New York Times.
Atunci când președintele a participat la o trecere de strângere de fonduri în sudul Californiei, în luna decembrie a anului trecut, aliații săi și-au făcut timp pentru a se înttâlni cu unele persoane influente, pentru a le propune să posteze conținut pro-Biden.
Există evident planuri pentru o strângere de fonduri cu doi foști președinți democrați: Bill Clinton și Barack Obama, potrivit a două persoane familiarizate cu discuțiile, citat de NBC News. Dar strategii caută să iasă din spațiul politic și să se îndrepte spre un segment electoral la care ajung mai dificil.
Cea mai mare și cea mai influentă țintă este în prezent cântăreața Taylor Swift, care poate ajunge la milioane de susținători cu o simplă postare pe Instagram sau cu câteva cuvinte aruncate în mijlocul unui concert.
Ea l-a susținut pe Biden în 2020. Anul trecut, o singură postare făcută de Swift pe Instagram a generat 35.000 de noi înscrieri la vot, printre susținători. Apelurile de strângere de fonduri ale lui Swift ar putea valora milioane de dolari pentru Biden, scrie cotidianul american.
Din acest motiv, guvernatorul Gavin Newsom din California, un susținător de top al lui Biden, aproape că a implorat-o pe Swift să se implice mai mult în campania democrată, atunci când a vorbit cu reporterii după o dezbatere primară republicană în septembrie.
„Taylor Swift este unică”, a spus el. „Faptul că a reușit să-i facă pe tineri să se gândească la faptul că au o voce și că ar trebui să aibă o alegere la următorul scrutin este, cred, un lucru foarte puternic”, a spus el.
Conștienți de forța mediatică și electorală a lui Swift, republicanii și susținătorii lor au ieșit imediat la contraatac, într-un moment în care artista nu s-a pronunțat încă pe tema alegerilor.
Judecătoarea Jeanine Pirro, în prezent comentatoare la televiziunea conservatoare Fox News, a sfătuit-o luni pe cântăreața pop să nu se „implice în politică”, scrie The Hill.
Pirro a anunțat-o pe Swift că prin adoptarea unei poziții pro-Biden și-ar aliena fanii. „Ei provind din toate ideologiile politice, de ce să te plasezi într-o singură zonă?”, a întrebat comentatoarea.
Un atac neobișnuit a venit de la fostul candidat la prezidențiale Vivek Ramaswamy, care s-a retras între timp din cursa primară republicană, anunțându-și susținerea pentru Donald Trump.
Ramaswamy a susținut că finala Super Bowl ar putea fi trucată, pentru a o ajuta pe Swift și implicit, pentru a ajuta campania lui Joe Biden, scrie New York Daily News. Mai exact, a spus Ramaswamy, trucare finalei ar presupune că victoria ar reveni echipei Kansas City Chiefs, unde joacă Travis Kelce, partenerul lui Swift.
„Mă întreb cine va câștiga Super Bowl-ul luna viitoare”, a scris Ramaswamy pe X. „Și mă întreb dacă va exista o susținere prezidențială majoră venită din partea unui cuplu susținut cultural în mod artificial în această toamnă”, a adăugat el.
Alte voci conservatoare, inclusiv din cadrul Partidului Republican, au atacat-o pe Swift pentru diverse lucruri, acuzând-o că este o agentă democrată sau că se face vinovată de „vrăjitorie”.
Travis Kelce este de asemenea criticat pentru că a promovat vaccinarea anti-COVID, berea Bud Light (acum urâtă de conservatori din cauza unei reclame incluzive), și protestul antirasist al lui Colin Kaepernick.
Miza este importantă. Un sondaj realizat în luna martie de compania de analiză Morning Consult pe un eșantion de 2.204 de adulți din SUA a arătat că 53% dintre aceștia se identifică ca fiind fani Swift, potrivit Business Insider.
Din sondaj mai reiese că 55% dintre fani sunt democrați, în vreme ce 23% se identifică drept republicani, iar restul independenți.
Discuțiile în jurul lui Swift și a potențialului de a ajunge la cei 279 de milioane de urmăritori ai săi de pe Instagram au atins o asemenea intensitate încât echipa lui Biden i-a îndemnat pe candidații interesați de un post în social media, în cadrul campaniei, să nu vorbească despre strategia lor privind Taylor Swift – asta deoarece campania avea deja suficiente sugestii.