Mult aşteptatele norme de modificare a poliţelor de Răspundere Civilă Auto (RCA), prin care clienţii vor fi despăgubiţi înainte de efectuarea reparaţiilor, sunt de fapt praf aruncat în ochii şoferilor. Potrivit reprezentanţilor service-urilor, măsurile adoptate de Comisia pentru Supravegherea Asigurărilor nu fac decât să-i afecteze şi mai mult pe conducătorii auto care sunt tamponaţi în trafic.
Aparent pare atrăgător: păgubitul îşi ia banii direct de la societatea de asigurare, se gândeşte că poate îşi repară maşina chiar mai ieftin decât a fost evaluată şi astfel rămâne şi cu ceva bani în buzunar. “Nimic mai fals”, explică directorul Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente din România (ASSAI), Cristian Muntean.
«Dauna va fi subevaluată»
“Dauna va fi subevaluată. Clientul va fi tentat să ia banii de la asigurator. Când va ajunge în service, va constata că pe dedesubt s-a mai îndoit nu ştiu ce, mai trebuie schimbate piese etc. Astfel, costurile se ridică, iar păgubitul va plăti din buzunarul propriu”, afirmă Muntean.
Iată care sunt cele mai importante schimbări
- Păgubitul are dreptul de a solicita despăgubiri înainte de efectuarea reparaţiilor autovehiculului. Asiguratorul RCA stabileşte cuantumul despăgubirii la valoarea preţurilor practicate de către unităţile de specialitate, astfel încât suma primită să-i permită păgubitului efectuarea reparaţiilor.
- Asiguratorul RCA are obligaţia de a efectua plata dosarelor de daună, în maximum 10 zile de la data depunerii ultimului document necesar stabilirii răspunderii şi cuantificării pagubei, faţă de 15 zile, cum era până acum.
- Păgubiţii pot efectua reparaţiile la orice service doresc.