”Este important pentru ei să găsească ușor detalii despre caracteristicile produselor, demonstrații despre cum funcționează, rețete sau acces ușor la recenzii. Acest lucru este deosebit de important pentru anumite categorii, cum ar fi produsele electro-IT, îmbrăcămintea, produsele financiare sau jucăriile, pentru care canalele online sunt mai importante atunci când fac cumpărături”, se arată într-un comunicat GfK.
De asemenea, 4 din 10 respondenți au folosit mai des față de anul trecut motoarele de căutare ca ajutor la cumpărături, iar 31% au utilizat aplicații ale retailerilor. Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre români.
Loialitatea – greu de construit, greu de păstrat
Un procent de 56% dintre români spun că apreciază când site-urile le fac recomandări pe baza intereselor lor. La nivel global, procentul este de 45%.
”Oricât de mult și-ar dori marketerii loialitate față de produsele sau magazinele lor se pare că aceasta este din ce în ce mai greu de obținut. Peste jumătate dintre consumatorii români sunt de acord cu afirmația că retailerii, advertiserii și brandurile ne influențează mai puțin ca oricând decizia de cumpărare”, mai arată GfK.
Comparația mai ușoară a produselor și a prețurilor, la un click distanță, pune presiune asupra prețurilor, iar pentru a câștiga loialitatea clienților, retailerii trebuie să se gândească în permanență la modalități de a crește valoarea pe care o aduc, îmbunătățind experiența la cumpărături.
Studiul GfK FutureBuy a fost derulat în România în luna iulie 2017, pe un eșantion de 1.000 de utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.
Vine Black Friday
Studiul vine în contextul în care retailerii se pregătesc de Black Friday. Emag a anunțat deja că ediția din acest an va avea loc în data de 17 noiembrie.
Anul trecut comerțul online din România a consemnat un avans de 38% față de 2015, până la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerțul online realizat de Global Ecommerce Association.
România s-a clasat astfel pe primul loc în Europa după rata de creștere și pe locul doi la nivel global, după Australia, care a înregistrat un avans de 40%.
Pentru anul în curs, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează o valoare a retailului online autohton de peste 2,5 miliarde de euro și un potențial de dublare a acestei valori până în 2020.