Asociaţia Telefonul Copilului a înregistrat, în perioada ianuarie-octombrie, 122.808 de apeluri, 72,48 la sută fiind din partea copiilor, 15,56 la sută de la părinţi şi 11,96 la sută din partea altor persoane îngrijorate pentru siguranţa unor copii.
Asociaţia precizează că 3.635 dintre cazurile înregistrate au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate, precum şi consilierea şi monitorizarea continuă a specialiştilor de la Telefonul Copilului, 45 la sută dintre aceste cazuri fiind situaţii grave de abuz asupra copilului.
Specialiştii Asociaţiei Telefonul Copilului au stabilit că 32,12 la sută dintre copii simţeau tristeţe la începutul convorbirii telefonice, 22,15 la sută frustrare şi depresie, 17,04 la sută singurătate, 14,72 la sută apăsare şi 13,97 la sută frică.
Cererile de ajutor sunt tot mai complexe şi mai numeroase, iar Telefonul Copilului trebuie să-şi extindă atât infrastructura, cât şi echipa de specialişti pentru a putea prelua toate cererile de ajutor ale copiilor, potrivit sursei citate.
Asociaţia Telefonul Copilului lansează luni campania „Un apel pierdut, o copilărie pierdută”, în cadrul căreia se pot face donaţii de doi euro, până în 31 decembrie, la numărul de SMS 8848.
Programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului a fost prelungit, din 1 martie 2011, până la miezul nopţii, decizia fiind luată pentru a putea prelua cât mai multe apeluri, având în vedere că, în 2010, peste 14.200 de copii au cerut ajutor, numărul fiind atunci în creştere cu 122 la sută faţă de 2009.
Odată cu prelungirea programului de lucru a fost suplimentat şi numărul de specialişti, încă şapte asistenţi sociali şi psihologi alăturându-se echipei care preia telefoanele copiilor, conform Mediafax.