”Dreptul de utilizare a logo-ului naţional cât şi dreptul de a comercializa produse din clasa 1.3 Brânzeturi cu denumirea Telemea de Sibiu revine exclusiv producătorilor sau procesatorilor din arealul geografic, respectiv teritoriul administrativ al judeţului Sibiu care respectă prevederile din caietul de sarcini şi sunt supuşi controlului şi certificării unui Organism de Inspecţie şi Certificare recunoscut de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale”, informează Ministerul Agriculturii.

Autoritatea competentă responsabilă cu verificarea pe piaţă a etichetării şi utilizării logoului naţional este Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

România are doar patru produse înregistrate la nivel european

România are patru produse înregistrate pe sisteme de calitate europene, din care trei Indicaţii Geografice Protejate (I.G.P.): ”Magiun de prune Topoloveni”, ”Salam de Sibiu” și ”Novac afumat din Ţara Bârsei”. Lacestea se adaugă şi”Telemeaua de Ibăneşti”, înregistrată în sistemul de Denumire de Origine Protejată (D.O.P.).

Alte patru produse sunt în stadiul de evaluare: ”Cârnaţii de Pleşcoi”, ”Caşcavalul de Săveni”, ”Scrumbia de Dunăre afumată” şi ”Telemeaua de Sibiu”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News