Deputatii au adoptat ieri noul proiect de lege a audiovizualului, introducand limitari la difuzarea publicitatii, precum si noi reglementari in privinta scenelor fierbinti.
Legea reglementeaza si modul de prezentare a publicitatii, fiind interzise tehnicile subliminale in publicitate sau teleshopping. Inserarea spoturilor publicitare, inclusiv a celor autopromotionale, se poate face numai intre programe, daca acestea au o durata mai mica de 45 minute. In cazul programelor mai lungi, ele pot fi intrerupte o singura data pentru fiecare interval de 45 minute. Programele de stiri si reportaje de politica interna, documentarele, programele religioase si pentru copii cu o durata sub 30 minute, nu pot fi intrerupte de publicitate sau teleshopping.
Va fi interzisa si difuzarea de programe care pot afecta grav dezvoltarea psihica, mentala sau morala a minorilor, in special a celor care contin pornografie sau violenta gratuita sau nejustificata. Totusi, aceste emisiuni pot fi difuzate la ore la care copiii nu mai au acces la televizor si numai daca inainte este difuzat un semnal sonor de avertizare, cum ar fi un ton prelung sau cateva note, si daca pe toata durata emisiei este prezentat un simbol vizual de avertizare.
Proiectul de lege, care are 100 de articole, va intra in mediere, fiind adoptat in varianta diferita de cea a Senatului.