UPDATE: Avocatul Adina Careja, care a reprezentat agenția imobiliară Universal Properties Real Estate, a comunicat ziarului Libertatea despre contractele dintre agenție și proprietari că ”eu nu aveam niciun drept și nicio obligație în aceste relații, care au fost contractuale, între două părți, nu trei!”
La începutul lunii iulie, Alina N. și soțul ei și-au dat în chirie apartamentul de două camere din București, prin agenția imobiliară Universal Properties Real Estate.
Conform contractului, agenția trebuia să îi informeze când se ocupă apartamentul, să le dea o copie după contractul de închiriere semnat între agenție și chiriași, precum și copii după cărțile de identitate ale chiriașilor. Nimic din toate astea nu s-a întâmplat.
După aproximativ o săptămână de când semnaseră contractul cu agenția, vecinii i-au anunțat că în apartamentul lor de două camere locuiesc nu mai puțin de 9 muncitori care fac gălăgie și care au inundat baia vecinului de dedesubt.
Au descoperit că cei 9 bărbați locuiau în condiții mizere, pe saltele înghesuite peste tot prin casă, inclusiv pe balcon, într-un spațiu de doar 40 m².
Din cauza nerespectării clauzelor contractuale, cei doi proprietari au notificat în scris agenția că vor să rezilieze contractul. Potrivit corespondenței prin e-mail cu avocata Adina Careja, reprezentant al Universal Properties Real Estate, Alina și soțul ei au cerut:
- „eliberarea de către chiriași a spațiului locativ până cel târziu luni, 22.07.2019
- curățenia și igienizarea apartamentului dupa eliberare
- plata a 260 de euro din prima mentenanță (închirierea fără informarea proprietarului, expirarea celor 15 zile de grație, deși apartamentul fusese deja închiriat, daune aduse de către chiriașii dvs. apartamentului de la etajul inferior)
- predarea cheilor apartamentului către mine, proprietar, luni 22.07.2019.”
„M-a luat la sentiment: «Ce fac eu cu oamenii ăia?»”, spune Alina despre un angajat al agenției care i-a promis totuși telefonic că va elibera apartamentul și că îi va da banii datorați. Apoi acesta a revenit spunând că rezilierea contractului și eliberarea apartamentului nu sunt posibile, întrucât nu au trecut 30 de zile.
După ce s-a scurs mai mult de o lună și jumătate de la semnarea contractului, Alinei i-a răspuns la telefon o altă angajată, care i-a transmis că apartamentul e liber și că își poate ridica cheia de la agenție.
“N-am primit nici un leu”, spune Alina și calculează că pagubele cu care a rămas se ridică la aproximativ 700 de euro, întrucât agenția nu i-a dat banii de chirie pe lunile iulie și august și nu a plătit întreținerea și cheltuielile.
“Mi-au zis: «Trebuie să veniți peste două săptămâni, să vorbiți cu colega de la contabilitate», apoi se tot eschivau”, spune Alina despre reprezentanții firmei.
După ce a insistat de mai multe ori telefonic să primească banii, Alina a făcut plângere la Protecția Consumatorului, la care nu a primit nici un răspuns, deși termenul legal de răspuns este de 30 de zile.
Alina N. nu este singura păgubită de agenția Universal Properties Real Estate.
Andrei J., un prieten de-ai ei care locuiește în Danemarca, și-a închiriat în aceeași perioadă apartamentul prin această agenție.
Nici el nu a primit banii de chirie pe lunile iulie și august și a rămas, de asemenea, cu datoriile la întreținere și la utilități neplătite. Daunele se ridică la peste 800 de euro.
Contactat de Libertatea, angajatul agenției care s-a ocupat de apartamentul lui Andrei J., care s-a recomandat Ciprian Ionuț și care răspunde la numărul de telefon 0743 758 322, a spus: “Au vreo dovadă că nu și-au luat banii? Dacă ar da în judecată, și-ar primi banii”.
Avocatul Adina Careja, reprezentant al Universal Properties Real Estate, care s-a ocupat de apartamentul Alinei, a spus pentru Libertatea că nu își mai amintește ce s-a întâmplat în acest caz. A adăugat că ne auzim după ce verifică corespondența cu Alina N. Avocatul nu a mai răspuns ulterior la telefon.
Universal Properties Real Estate are pe rol mai multe procese pentru astfel de înșelătorii.
În luna septembrie, Judecătoria Sector 3 a hotărât că agenția Universal Properties Real Estate este obligată să îi plătească reclamantului Luca Gabriel Mihail contravaloarea chiriilor, întreținerilor și utilităților pe care agenția nu le onorase în cazul a două apartamente închiriate, sume de peste 10.000 lei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro